مهدکودک غار اژدها

بخشی از فضای مهدکودک غار اژدها قبلاً به عنوان سونا استفاده می‌شد. بنابراین سعی شد بخشی از سونا را تا جاییکه امکان پذیر است حفظ کنند. اتاقی با دیواری که حالتی نمکی داشت ویک کابین سونا در داخل حمام، برای کودکان نگه داشته شد. بنابراین در این مهدکودک غار اژدها کودکان می‌توانند از یک جلسه سونا در هفته لذت ببرند. در مهدکودک غار اژدها فضاهای چندمنظوره متفاوتی طراحی شده است. اتاق‌هایی به عنوان انباری، اتاق بازی و سرگرمی ومیزهایی برای بازی‌های فروشگاهی، تونل چوبی و ..... ایجاد شده است.

انسان‌ تکامل خود را در محیط‌های طبیعی به دست می‌آورد و امروزه در محیط‌های شهری با گذراندن بیشتر اوقات زندگی در داخل ساختمان‌ها، شکاف عمیقی با نحوه زندگی گذشته به وجود آمده است. در گذشته بچه‌ها می‌توانستند بدون هیچ محدودیت و نظارتی بازی‌کنند، به جستجو بپردازند و با جهان طبیعت ارتباط متقابلی داشته باشند. زندگی کودکان امروز بیشتر ساختارمند و تحت نظارت است که فرصت کمی برای بازی آزاد، یادگیری و اکتشاف به آن‌ها می‌دهد و این درحالی است که محدوده بازی آن‌ها بسیار کوچک شده است.

مهدکودک غار اژدها

محیط‌های بیرونی برای آموزش‌های زیست محیطی بسیار تاثیرگذار است تجارب کودکی الهام دهنده کارهایی است که در بزرگسالی انجام داده می‌شود. در سال‌های اولیه کودکی، کشش تکامل دهنده‌ای نسبت به داشتن ارتباط متقابل با طبیعت وجود دارد که از طریق دسترسی آزاد و ملموس به ناحیه‌ای با ابعاد محدود در یک دوره زمانی طولانی تقویت می‌شود. وقتی بچه‌ها در محیط طبیعی بازی نمی‌کنند، علاقه‌ای ندارند بدانند چه حیوانات و گیاهانی در آن‌جا زندگی می‌کنند.

اگر به حس کشش غریزی انسان‌ها نسبت به طبیعت در طی سال‌های اولیه زندگی، فرصتی برای پرورش و شکوفایی داده نشود، ممکن است حس «عدم کشش نسبت به طبیعت» در درون آنها تکامل یابد. درجه این حس متغیر است و می‌تواند در حس ناراحتی در مکان‌های طبیعی، اهانت به آن‌چه انسان ساز نیست و توسط انسان‌ها مدیریت نمی‌شود و تبدیل طبیعت به زباله‌دانی مشهود شود.

مهدکودک غار اژدها

با توسعه شهرنشینی و گسترش فضاهای مصنوع بسیاری از محیط‌های طبیعی، که در گذشته بستری برای بازی و فعالیت کودکان بوده‌اند، از بین رفته‌است. کودکان کمتر فرصتی برای تماس با طبیعت دارند و در نتیجه از منافع بی‌شمار آن محروم مانده‌اند. با توجه به اهمیت محیط‌های طبیعی برای پرورش احساس، شناخت، خلاقیت و تکامل اجتماعی کودکان، در برنامه‌های توسعه شهری باید هر چه بیشتر برای بازگرداندن طبیعت به منظر شهری و تماس آن با کودکان تلاش نمود. بدین ترتیب نسلی پرورش خواهد یافت که در تعادل ادراکی از محیط به سر می‌برد و ارزش‌های نهفته در طبیعت برای رشد انسان‌ها را قدر خواهد دانست و نسبت به نابودی آن بی‌تفاوت نخواهد بود.

مهدکودک غار اژدها که توسط گروه معماری baukind در آلمان طراحی و ساخته شده است،، طبیعت را به محیط داخلی آورده است و همین ویژگی مهدکودک غار اژدها را متمایز می‌نماید. طراحی طبیعی در شکل، متریال و رنگ از مفهوم آموزشی کودکستان حمایت می‌کند. ترکیبی از متریالهای طبیعی همراه با طراحی به زبان ساده و روشن، ساختاری ساده و شفاف و صمیمی را برای کودکان ایجاد کرده است. نصب درختان در فضای داخلی کودکان را به ورزش و صخره نوردی در داخل سالن ترغیب می‌نماید. موضوع طبیعت و منظره در سرتاسر کاشی‌های دیواری و نقاشی‌های داخل سالن خودنمایی می‌نماید.

مهدکودک غار اژدها

مهدکودک غار اژدها

مهدکودک غار اژدها

مهدکودک غار اژدها

مهدکودک غار اژدها

مهدکودک غار اژدها

مهدکودک غار اژدها

 

نگاهی به طراحی مهدکودکی در چین

دیگر تصاویر
Submitted by Anonymous (تایید نشده) on چ., 12/20/2017 - 16:49