معرفی بازی شیرمرغ

شیرِ مرغ از بازی‌های فکری گروهی برای رده سنی 7 سال به بالاست و میان سه تا ده نفر اجرا می‌شود.

ابزارهای بازی عبارت‌اند از 170 کارت کلمه و 30 کارت مشتری از جنس مقوا. کارت‌های کلمه درواقع نام کالاهای عجیب‌وغریبی است که فروشندگان باید ترکیبی از آن‌ها را به مشتری‌ها بفروشند؛ کارت‌هایی ازجمله: شیر، مرغ، باد، تفنگ، گاز، بیل، سایه و غیره با ترکیب‌هایی چون شیر مرغ، گاز تفنگ، سایهٔ بیل و ... . کارت‌های مشتری هم نام نقش‌های متنوع مشتری‌هاست؛ نقش‌هایی چون: پلیس، خواننده، خواستگار، نینجا، ابرقهرمان و ... .

معرفی بازی شیرمرغ

روش بازی به این صورت است که یکی از بازیکنان مشتری می‌شود و دیگران فروشنده. مشتری به شکل تصادفی یک کارت برمی‌دارد و به هر فروشنده هم به شکل تصادفی 6 کارت داده می‌شود. مشتری نقش خود را اعلام می‌کند و کارتش را در معرض دید همه قرار می‌دهد؛ مثلاً نقش ابرقهرمان. فروشنده‌ها دو تا از کارت‌هایشان را انتخاب می‌کنند و کالایی ترکیبی از آن‌ها می‌سازند؛ مثلاً سایهٔ باد. سپس هرکدام از فروشنده‌ها یک دقیقه فرصت دارند تا با صحبت دربارهٔ کالا، مشتری را برای خرید قانع کنند. نوبت، به شکل حرکت عقربه‌های ساعت به فروشنده‌های بعدی می‌رسد و درنهایت مشتری یک کالا را انتخاب می‌کند و کارتش را به‌عنوان امتیاز به آن فروشنده می‌دهد. کارت‌های بقیهٔ کالاها کنار گذاشته می‌شوند و درواقع می‌سوزند. در دور بعدی، نقش مشتری به بازیکن سمت چپ مشتری سابق می‌رسد و بازی ادامه پیدا می‌کند. زمانی‌که هر یک از بازیکن‌ها دست‌کم یک‌بار مشتری شده باشند، بازی می‌تواند تمام شود. درنهایت هر کس کارت مشتری بیشتری داشته باشد، برنده اعلام می‌شود.

بازی شیر و مرغ خلاقیت، اعتمادبه‌نفس، تخیل، ارتباط مؤثر، هوش اجتماعی بازیکن‌ها را به کار می‌گیرد و در تقویت آن‌ها مؤثر است.

دیگر تصاویر
Submitted by editor74 on ی., 07/12/2020 - 15:17