کودکستان Forfatterhuset

ساختمان این کودکستان با گوشه‌های منحنی، بام سبز، نمای خاص آجری یک مهدکودک جدید در کپنهاگ، دانمارک است. این کودکستان در عین حال که منعکس کننده یک محیط تاریخی است دارای احساس گرم مدرن است. عملیات احداث این کودکستان در سال ۲۰۱۲ آغاز شده و در تابستان ۲۰۱۴ خاتمه یافته است. امور مربوط به تأسیسات مکانیک و فضاسازی این پروژه را نیز به‌ترتیب، شرکت مهندسی DAI و شرکت PK3 انجام داده‌اند. این کودکستان شامل ۵ خانه کوچک است که توسط یک باندآجری منحصربه فرد احاطه شده ودارای یک زمین بازی است.

زمانیکه از بیرون به این بنا نگاه می‌کنید به نظر می‌رسد که دهکده ای برای کودکان است اما از داخل یک مجموعه منسجم وکارامداست. و همین امر کمک می‌کند که محله ای کوچک، جمع وجور و هیجان انگیز، کاربردی و انعطاف پذیر برای کودکان باشد و کودکان در آن احساس امنیت و آرامش داشته باشند.

قلعه‌هایی که شما را یاد قصه‌های خیالی می‌اندازند، خیابان‌های باریکِ سنگ‌فرش، خانه‌های قدیمیِ چوبی، کانال‌های شهری، آسیاب‌های بادی، لشکرِ دوچرخه‌ها، معماری مدرن و صد البته مجسمهٔ مشهورِ یک پری دریایی کوچک؛ کپنهاگ خانهٔ همهٔ این‌هاست؛ شهری که نو و کهنه را با هم می‌آمیزد و با وجود تاریخ هزار ساله‌اش هنوز تازه و جوان است. وفور آب، پارک‌ها و باغ‌های بزرگ و امتدادِ مسیرهای دوچرخه‌رو در بیش‌تر خیابان‌ها اولین ویژگی‌هایی هستند که این‌جا به چشمتان می‌آیند.

هدف از طراحی ساخت یک کودستان با بالاترین استانداردهای جهانی بوده تا کودکان در آن مهارت‌های زندگی را بیاموزند و امکان رشد خلاقیت برایشان فراهم شود. از آنجاییکه این کودکستان در یک منطفه تاریخی در کپنهاگ که شامل خانه‌های قدیمی و خانه‌های بزرگان است واقع شده است شناخت منطقه به عنوان اولین راه موفقیت در طراحی ساختمان ای کودکستان است.

به دلیل شرایط ویژه محل پروژه، ساختمان باید درعین رعایت اصول معماری مدرن،‌ با معیار نماسازی این بافت تاریخی همگون باشدآجرهای قرمز رنگ نما نیز به‌صورت عمودی نصب شده‌اند تا هم با ظاهر کلی ساختمان‌های مجاور سازگار باشند و هم حس تازگی وجذابیت و تفاوتی بنیادین را به بیننده منتقل کنند. آجرهای عمودی علاوه بر نمای ساختمان،‌ به‌عنوان جانپناه بام و نرده‌های زمین بازی هم مورد استفاده قرار گرفته‌اند و فرمی متفاوت وجذاب را آفریده‌اند. در این کودکستان، اینک از ۱۶۰ کودک، از نوزاد تا شش ساله نگهداری می‌شود.

کودکستان Forfatterhuset

کودکستان Forfatterhuset

کودکستان Forfatterhuset

کودکستان Forfatterhuset

کودکستان Forfatterhuset

کودکستان Forfatterhuset

کودکستان Forfatterhuset

دیگر تصاویر
Submitted by Anonymous (تایید نشده) on ی., 06/24/2018 - 18:50