ما هم کودکانمان را "سبز" بار آوریم!

چندی پیش به مناسبت روز زمین در سایت Orlando Sentinel یکی از بازدیدکنندگان رهنمودهایی برای پرورش کودکان با رویکرد زیست محیطی ارسال داشته بود که بسیار خواندنی و کاربردی است. رهنمودهایی برای همه پدر و مادرها در هر جای این کره زمین که زندگی می‌کنند. رهنمودهایی برای پرورش فرزندان " سبز"،‌ شهروندانی که در برابر مادر زمین احساس مسئولیت کنند.کتابک همه بزرگتر ها و به ویژه پدر و مادرهایی که می‌خواهند فرزندان سبز داشته باشند را فرامی خواند تا این رهنمودها را بخوانند و به آن عمل کنند.

 

۱. هنگام مسواک زدن شیر آب را ببندیم. در صورت باز بودن شیر، در هر دقیقه ۳ گالن آب به هدر می‌رود.

۲. از هر دو روی کاغذ استفاده کنیم.

۳. از فرزندانمان بخواهیم اسباب بازی‌های بی استفاده خود را به سازمان‌های خیریه و یا دوست کوچکتر خود ببخشند.

۴. برای بازی و گردش به طبیعت بروید. هنگامی که شما برای رفتن به دامان طبیعت اشتیاق نشان دهید و در این کار پیگیر باشید، کودک شما از شما پیروی می‌کند. کودکی که با زمین آشنا شود و آن را دوست بدارد در نگه داری‌اش خواهد کوشید.

۵. لامپ‌ها و دستگاه تهویه اتاق را هنگام خارج شدن از اتاق خاموش کنید. برای این کار می‌توانید یک «فرمانده انرژی» از بین افراد خانواده انتخاب کنید تا از خاموش بودن لامپ‌ها و دستگاه‌های تهویه در اتاق‌های خالی مطمئن شود. می‌توانید برای او پاداش و امتیازهایی نیز در نظر بگیرید.

۶. وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون، دستگاه پخش و کامپیوتر را هنگامی که به آن‌ها نیاز ندارید از برق بیرون بکشید. این وسایل حتی هنگامی که خاموش باشند انرژی مصرف می‌کنند.

۷. یک مزرعه یا باغ کوچک در خانه درست کنید. در باغچه و یا یک گلدان بزرگ می‌توانید برای کودک خود یک باغ بسازید تا خود او در آن گیاه بکارد و از آن نگهداری کند.

۸. در صورت امکان از کشاورزان و مراکز تولید خرید کنید تا کودکان بدانند که غذا در فروشگاه‌های محلی تولید نمی‌شود.

 

Submitted by Anonymous (تایید نشده) on چ., 08/10/2016 - 12:51