رنگ‌ها را در طبیعت پیدا کن

در این بازی کودکان به جست و جو در طبیعت خواهند پرداخت. آن‌ها به جزئیات طبیعت دقت خواهند کرد و افزون بر اینکه رنگ‌ها و گوناگونی آن‌ها را در طبیعت مشاهده می‌کنند، به کشف‌های جدیدی در فضای بیرون از خانه نیز دست می‌یابند؛ بنابراین این بازی مهارت توجه و تمرکز را در کودکان افزایش می‌دهد.

کودکان با بازی در طبیعت، استرس و تنش کمتری خواهند داشت، فعالیت بدنی از چاقی در آنان جلوگیری می‌کند، قوه تخیل در آنان فعال خواهد شد و خلاقیت بیشتری از خود بروز می‌دهند.

مواد مورد نیاز
  • کاغذ یا مقواهای رنگی
  • پانچ (سوراخ‌کن)
  • قیچی

کارت‌هایی مستطیل‌ شکل را در ابعاد ۵ در ۱۵ سانتیمتر ببرید. در بالای هر کارت سوراخی در شکل‌های گوناگون، مطابق تصویر ایجاد کنید. بهتر است رنگ‌هایی را انتخاب کنید که در فضای بیرون از خانه و طبیعت اطرافتان به وفور دیده شود؛ چراکه اینگونه کودکتان می‌تواند طیفی از انواع مختلف یک رنگ را به خوبی بیاموزد و گوناگونی رنگهای یک طیف را تشخیص دهد.

رنگ

همچنین از هر رنگی که برای خرید کاغذ یا مقوای رنگی انتخاب می‌کنید، طیف وسیعی را نیز تهیه کنید. برای نمونه اگر مکانی را که برای بازی انتخاب کرده‌اید، جنگل یا فضای سبز است، حتماً یکی از رنگهایی را که برای بازی انتخاب می‌کنید، رنگ سبز باشد و کاغذ رنگی‌هایی شامل طیفی از رنگهای سبز از روشن تا تیره را تهیه کنید تا کودکان با تنوع و گوناگونی طیف رنگ سبز آشنا شود.

برای اینکه کودکان به خوبی بتوانند تفاوت رنگها را در هر طیف تشخیص دهند، طیف مربوط به هر رنگ را در کنار هم قرار دهید. تعداد بازیکنان این بازی می‌تواند از یک کودک تا چندین کودک باشد. اگر تعداد کودکان بالا است، آنان را به چند گروه تقسیم کنید.

رنگ

به هر یک از کودکان یا هر گروه، طیفی از یک رنگ را بدهید و از آن‌ها بخواهید در طبیعت، آن رنگ را بیابند؛ برای نمونه همه کودکان طیف رنگ سبز و آبی را در دست داشته باشند. برای آن که دقیقاً مطمئن شوند آن رنگ در طبیعت، برابر با رنگ مقوا است، رنگهای موجود در طبیعت را در پشت سوراخ قرار دهند تا متوجه اختلاف رنگ شوند.

نخستین کودک یا گروه کودکان که تمامی طیف رنگی را در طبیعت بیابد، برنده بازی است.

رنگ

رنگ

رنگ

دیگر تصاویر
Submitted by Anonymous (تایید نشده) on ش., 08/18/2018 - 20:26