کاربرد رویکرد رجیو امیلیا در آموزش پیش دبستان

کتاب «کاربرد رویکرد رجیو امیلیا در آموزش پیش دبستانی» از مجموعه کتاب های «رویکردها و نگرش ها در آموزش و پرورش پیشرو» برای ترویج اندیشه‌های برتر تعلیم و تربیت و با هدف همیاری در دانش‌افزایی و نگرش‌سازی برای کارشناسان، آموزگاران و مربیان منتشر شده است.

کاربرد رویکرد رجیو امیلیا در آموزش پیش دبستان، پیش‌درآمدی کاربردی درباره اصول و ارزش‌های روش آموزش پیش‌دبستانی رجیو است. همچنین نشان می‌دهد که دست‌اندرکاران آموزش در بریتانیا چگونه از رویکرد رجیو الهام گرفته و روش آموزش خود را برای فراهم کردن تجربه‌های آموزشی ارزشمند برای کودکان، گسترش داده‌اند.

ویرایش تازه، برای نشان دادن رابطه میان رویکرد رجیو و اصول و تعهدهای آموزش پایه سال‌های نخست به تمامی روزآمد شده است.

هر فصل بر یکی از جنبه‌های مهم رویکرد رجیو تاکید دارد و شامل این موضوع‌هاست:

نمونه‌های عملی شامل کودکانی در گروه‌های سنی گوناگون و در موقعیت‌های متفاوت که به خواننده امکان بررسی ارتباط میان نظریه و کارکرد را می‌دهد.

طرح پرسش‌هایی برای مخاطب با هدف گسترش روش آموزشی او

معرفی منابع برای مطالعه بیشتر

این راهنمای ساده به دست‌اندرکاران آموزش پیش‌دبستان، دانشجویان و مادران و پدران، در درک آنچه رویکرد رجیو برای موقعیت‌های گوناگون و کودکان آن‌ها دربردارد، کمک می‌کند.

لیندا تورنتون دارای پیشینه‌ای سی ساله در زمینه آموزش و نگهداری از کودکان است. او به عنوان یکی از مدیران گروه ALC، برای مسئولان محلی، مرکز کودکان، مهدکودک‌ها و مدرسه‌های سراسر بریتانیا امکان مشاوره و آموزش را فراهم می‌آورد.

پت برانتون نیز به عنوان یکی دیگر از مدیران مراکز، امکان مشاوره و آموزش مسئولان محلی، مراکز نونهالان، مهدکودک‌ها و مدرسه‌های سراسر بریتانیا را فراهم می‌کند.

این راهنمایی‌های ساده برای دست‌اندرکاران آموزش در سال‌های پیش‌دبستان، دانشجویان و مادران و پدرانی که علاقه‌مندند بدانند تاثیر هر رویکرد در عمل برای کودکان و محیط به چه شکل خواهد بود، از اهمیت ویژه برخوردار هستند.

کتاب‌های «رویکرد اشتاینر والدورف در آموزش پیش دبستانی»، «به کارگیری رویکرد (های اسکوپ) در سال های پیش دبستان» و «به کارگیری رویکرد مونتسوری در آموزش پیش دبستان» از دیگر کتاب‌های مجموعه «رویکردها و نگرش ها در آموزش و پرورش پیشرو» است که موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به سفارش مجتمع آموزشی شهید مهدوی منتشر کرده است.

cheap nike air max 90