چرخه زندگی گل آفتابگردان

آشنایی با چرخه رشد و زندگی گیاه یکی از فعالیت‌های جالبی است که می‌توانید در کنار کودک به مطالعه آن بپردازید. در این مقاله چرخه زندگی گل آفتابگردان را بررسی خواهیم کرد و در انتها فعالیت‌هایی را برای کودکان در نظر گرفته‌ایم که با انجام آن درک بهتری از مطلب پیدا کنند.

گل آفتابگردان گیاهی است یک ساله و تا حدود سه متر رشد می‌کند. گل آن درشت و زیبا و به قطر ۳۵ سانتیمتر می‌باشد. در وسط گل قرمز رنگ آن دایره‌ای قهوه‌ای رنگ وجود دارد که تخم‌های آفتابگردان دورادور آن را گرفته‌اند. این گیاه در اکثر نقاط دنیا وجود دارد. از تخم آفتابگردان روغن گرفته می‌شود.

در آموزک بخوانید: فعالیت چرخه زندگی کفشدوزک

دانه‌های آفتابگردان نوارهای سیاه و سفید دارند. وقتی بذرها در زمین کاشته می شوند یا از سر بذر می‌ریزند و در خاک می‌افتند می توانند رشد کنند. حدود 3 روز پس از کاشت بذر جوانه می‌زند. این بدان معنی است که پوسته سخت نرم و منشعب می‌شود.

در آموزک بخوانید: فعالیت چرخه زندگی جانوران

ریشه‌ها به سمت پایین رشد می‌کنند و یک شاخه به سمت بالا رشد می کند. بعد از حدود یک هفته، شاخه‌ها در بالای خاک ظاهر می‌شوند. سپس برگ‌ها شروع به رشد می‌کنند. با گذشت زمان، برگ‌ها و ساقه بلندتر، گسترده تر و ضخیم‌تر می‌شوند. با رشد گیاه جوانه ها تشکیل می‌شوند. این شروع به گلبرگ شدن می کند.

در آموزک بخوانید: فعالیت چرخه زندگی قورباغه

گل آفتابگردان به بزرگسالی می‌رسد و گل شکوفا می‌شود. گیاه پژمرده می‌شود و می‌میرد. سر بذر خشک شده و دانه‌ها را آزاد می‌کند تا چرخه دوباره شروع شود.

فعالیت پیشنهادی 1

 

فعالیت پیشنهادی 2

 

کاربرگ‌های باکیفیت از فایل پیوست قابل دریافت هستند.

با مشاهده فعالیت‌های پیشنهادی، پرینت کاربرگ‌ها و خلاقیت خودتان فعالیت‌های جدید بسازید.

دیگر تصاویر
پرسش و پاسخ

چرخه زندگی گل آفتابگردان چند مرحله دارد؟
چرخه زندگی گل آفتابگردان چهار مرحله دارد: 1. دانه 2. جوانه 3. گیاه جوان 4. گیاه بالغ. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چرخه زندگی گل آفتابگردان می‌توانید مقاله را مطالعه کنید.

آموزش چرخه زندگی گل آفتابگردان به کودکان (پیش دبستان، مقطع ابتدایی)
فعالیت‌های ساده‌ای برای آموزش چرخه زندگی گل آفتابگردان در این مقاله در نظر گرفته‌ایم. می‌توانید با مطالعه این فعالیت‌های ساده، کودکان خود را علاقه‌مند به محیط‌زیست کنید.

گل آفتابگردان چند سال عمر می‌کند؟
اکثر گل‌های آفتابگردان یکسال عمر می‌کنند. در تابستان گل می‌دهند و در اوایل روزهای سرد پاییز می‌میرند.

تهیه فعالیت آموزش چرخه زندگی گل آفتابگردان
در این مقاله فعالیت‌هایی را در نظر گرفته‌ایم که چرخه زندگی گل آفتابگردان را به درستی به کودک شما آموزش می‌دهد. برای تهیه فایل این فعالیت‌ها می‌توانید از قسمت پیوست مقاله فایل PDF آن را دانلود کنید.
Submitted by Anonymous (تایید نشده) on چ., 04/14/2021 - 12:28