هدف هفدهم توسعه پایدار، مشارکت برای رسیدن به اهداف

یک برنامه عملیاتی توسعه پایدار موفق نیازمند مشارکت بین دولت، بخش خصوصی و جوامع مردمی است؛ که شامل شراکت ساخته شده بر روی ارزش‌ها و قوانین و دیدگاه مشترک می‌شوند، و اهدافی که مردم و کره زمین مرکز توجه آن‌ هستند، در سطوح جهانی، منطقه‌ای، ملی و محلی مورد نیاز است. در سال 2015، رهبران جهان دستور کار توسعه پایدار 2030 را با هدف اتمام فقر، از بین بردن نابرابری‌ها و مقابله با تغییرات اقلیمی تصویب کردند. این برنامه علمیاتی جهانی‌ست و توجه تمامی کشورها، چه کشورهای توسعه یافته و چه در حال توسعه، را به خود جلب می‌کند.

برای به حرکت درآوردن، هدایت کردن و آزاد کردن نیروی قابل تغییر منابع خصوصی، به ارزش میلیاردها دلار، در راستای رسیدن به اهداف توسعه پایدار، اقدام‌های فوری و ضروری نیاز است. در بخش‌های بحرانی، به خصوص در کشورهای در حال توسعه، به سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت، مانند سرمایه‌گذاری‌های خارجی، نیاز است؛ که شامل انرژی، زیرساخت، حمل و نقل و همچنین فناوری اطلاعات و ارتباطات پایدار می‌شود. بخش عمومی باید مسیر واضحی را مشخص کند. مرور و نظارت بر چارچوب‌ها، قوانین و ساختارهای محرک، که سرمایه‌گذاری‌ها را امکان‌پذیر می‌کنند، باید برای جذب کردن این فرصت‌ها تجهیز شوند و توسعه پایدار را تقویت کنند. مکانیزم‌های نظارت ملی مانند موسسات حسابرسی عالی و عملکردهای نظارتی توسط مجالس باید قوی شوند.

حمایت زیادی برای اجرای اهداف توسعه پایدار وجود دارد؛ اما همچنان چالش اصلی باقی مانده است. تعداد رو به رشدی از جمعیت جهان به اینترنت دسترسی دارند و برای کشورهایی که کمترین توسعه‌یافتگی را دارند یک بانک فناوری درست شده است. با این حال شکاف دیجیتالی هنوز وجود دارد.

آمار و ارقام:

  • در سال 2017 کمک برای توسعه به ارزش 146.6 دلار وجود داشت. که به معنای رشد 0.6 درصدی آن از سال 2016 بوده است.
  • به 79 درصد از واردات کشورهای توسعه یافته که از کشورهای در حال توسعه می‎آیند، مالیت تعلق نمی‌گیرد.
  • میزان بدهی کشورهای در حال توسعه به اندازه‌ی 3 درصد درآمد صادرات‌شان ثابت مانده است.
  • تعداد کاربران اینترنت قاره آفریقا در طی چهار سال گذشته دو برابر شده است.
  • 30 درصد جمعیت جوان جهان کاربران فعال اینترنت هستند و حداقل 5 سال است که از اینترنت استفاده می‌کنند.
  • اما بیش از 4 میلیارد نفر از اینترنت استفاده نمی‌کنند و اکثر آن‌ها از کشورهای در حال توسعه هستند.

چه می‌توان کرد؟

مشارکت سهام‌داران برای نفوذ در ارتباط داخلی بین اهداف توسعه پایدار برای تاثیر بیشتر و تسریع در رسیدن به این اهداف، حیاتی است. اطمینان از پویایی و نظارت بر منابع وظیفه‌ی اصلی کشورها است؛ آن‌ها باید گزارش‌های پیشرفت کارها را در هر کشور در بین خود ارائه دهند. همچنین در یک منطقه، کشورها تجربیات و مشکلاتی که داشتند را در میان می‌گذارند.

برای مشارکت فردی در این اتفاق، می‌توانید گروهی در محل تشکیل دهید که هدفش پویایی اعمالی است که برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار انجام می‌شوند. همچنین می‌توانید دولت کشور خود را تشویق کنید تا در تجارت‌هایی مشارکت کند که در راه اهداف توسعه پایداراند.

برای عضویت در پایگاه اهداف توسعه پایدار و اطلاع‌یابی، یادگیری، ترویج و الهام گرفتن از اهداف توسعه پایدار به لینک زیر مراجعه کنید:

http://www.un.org/sustainabledevelopment

Submitted by editor74 on ی., 03/29/2020 - 03:24