فرهنگنامه‌ ی مجازی بازی‌ ها و زمین‌ های بازی

با جست‌وجو در «فرهنگ‌نامه‌ی مجازی بازی‌ها و زمین‌های بازی‌» به گنجینه‌ای با بیش از ۷۰۰ شناسه درباره‌ی بازی‌ها، جستارها، کتاب‌ها و اطلاعات کاربردی در این زمینه دسترسی پیدا می‌کنید.

پایگاه مجازی فرهنگ‌نامه، این توانایی را به شما می‌دهد تا در دسته‌بندی الفبایی آن، به جست‌وجوی مطلب دلخواه‌تان بپردازید. این فرهنگ‌نامه گنجینه‌ای سرشاری از جستارها و مقاله‌های کاربردی، معرفی کارشناسان و فعّالان حوزه‌ی کودک و بازی‌های کودک، تاریخچه آموزشگران سرشناس کودک، گستره‌ی گوناگونی از بازی‌ها، ایده‌ها، نهادها و مراکز فعّال در حوزه‌ی کودک و کودکی را در دسترس شما می‌گذارد. با شناخت برنامه‌ها و نهادهایی که در سراسر جهان به بازی و امنیّت کودک در زمین‌های بازی‌ می‌پردازند، به‌آسانی و در اندازه‌‌ی کوچک‌تر، از ایده‌های نو آن‌ها می‌توانید الهام بگیرید، و به کودک‌تان اجازه دهید سهم خود را از بازی‌های خلاق و ضروری برای رشد ذهنی و حرکتی‌اش به‌دست آورد.

این پایگاه، با ارائه‌ی شیوه‌نامه‌های طراحی و تجهیز زمین‌های بازی‌ در نهادهای گوناگون، و بررسی نیازهای حرکتی کودک در سنین مختلف، افزون بر پدر و مادر کودک، گستره‌ی بیش‌تری از مربیان، آموزگاران و تسهیل‌گران حوزه‌ی کودکی را نیز مخاطب قرار می‌دهد. بررسی رویکردهای نو در بازی‌ کودکان و بررسی افزارها و محیط‌های طراحی شده برای فراهم ساختن امنیت کودک در زمین‌های بازی‌، جهت‌دهی آشکاری را برای نزدیک شدن کودکستان‌ها و سرزمین‌های بازی‌ به استانداردهای جهانی، روشن می‌کند.

همراه با نمایش فراورده‌های روز بازارهای جهانی در این فرهنگ‌نامه، در بخش دیگری از آن، به بازی‌های سُنتی و بازی‌های ساده و ابتدایی برای نوزادان و نوپایان پرداخته است. پایگاه کوشیده است با گردآوری جستارهای آموزش خلاق کودک، و پیوند دادن آن با بازی‌ و زمین‌های بازی‌، دیدگاه خانواده و سرپرست کودک را به اهمیّت بازی‌ در رده‌های سنی کودکی جلب کند.

این فرهنگ‌نامه‌ی مجازی، کتابخانه‌ای از کتاب‌های باکیفیت آموزشی، نظریه‌های آموزش خلاق کودک و مطالعات فرهنگ کودکی را در دسترس مخاطبان می‌گذارد تا پس از مطالعه‌ی معرفی هریک از آن‌ها، برپایه نیاز خود، کتاب، مجله یا مقاله‌ی دلخواه‌شان را انتخاب کنند. پس از خواندن مطلب مورد نظرتان، از نوشته‌های مشابه و در پیوندی که پایگاه به شما پیشنهاد می‌کند، می‌توانید دیدن کنید.

دسته‌بندی بازی‌ها در این فرهنگ‌نامه مرز روشنی ندارند، زیرا فرهنگ‌نامه گروه گوناگون بازی‌های ساختاری (که کودک با بهره‌گیری از افزار بازی‌، در آن به ساخت‌وساز و آفرینش می‌پردازد)، بازی‌های مناسب برای تقویت رشد حرکتی، رشد و شناخت احساسات، بازی‌های هم‌کنشانه، گروهی، بازی‌های هنرمحور، آموزش‌محور، اکتشافی و...، بهترین‌ها، سرشناس‌ترین و مهم‌ترین‌ها را در خود جای داده است.

اگر بازی‌ یا مطلب ویژه‌ای را در نظر ندارید، از بخش پیشنهادهای محبوب پایگاه می‌توانید بهره‌ببرید که در آن محبوب‌ترین کتاب‌ها و مجله‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها، برنامه‌ها و بازی‌ها، اشخاص، زمین‌های بازی‌ و وبلاگ‌ها از دیدگاه مخاطبان گزینش شده‌اند.

فراموش نکنید که این پایگاه افزون بر همه‌ی کارکردهای برشمرده شده و ارائه‌ی دیدی تازه از بازی‌ها و زمین‌های بازی‌ کودک، اخبار و رویدادهای مرتبط را نیز با همه‌ی مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارد و با عضویت در آن، از روزآمدترین خبرها و برنامه‌های بیش‌تر می‌توانید آگاه شوید.

ورود به سایت

www.pgpedia.com

Submitted by Anonymous (تایید نشده) on ی., 09/27/2020 - 09:07