مهد کودک kekec

مهد کودک kekec

این مهمدکودک یکی از اولین مهد کودک‌های اسلوونی که از چوب و الوار از پیش ساخته شده، می‌باشد که یک گام مهم به سوی ساخت و ساز پایدار بوسیله مواد طبیعی ساختمان می‌باشد. دفتر معماری JURE KOTNIK (جو کوتنیک) معماری این بنا را انجام داده است که در کشورهای اسلوونی و فرانسه واقع شده است. جوایز متعددی در زمینه طراحی و دکوراسیون در سال‌های متمادی نیزدریافت کرده است.

از آنجا که امروزه حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی پررنگ تر شده است به طبع برای نگهداری کودکان آن‌ها نیاز به محیط‌های مناسب تری می‌باشد. مادران برای اینکه بتوانند به راحتی به فعالیت و کار خود بپردازند، دوست دارند فرزندان خود را به مکان‌هایی بسپارند که احساس آرامش داشته باشند. معماری و ایجاد فضای مناسب و پویا برای کودکان مسئله مهمی به حساب می‌آید که باید بیشتر به آن پرداخت.

مهد کودک kekec

مهد کودک kekec که در سال ۲۰۱۰ در کشور اسلوونی افتتاح گردید، محیطی شاد و پویا دارای فضاهای بازی مناسب برای کودکان است. نمای ساختمان مهد کودک kekec از اسلایدهایی تشکیل شده است که یک طرف آن‌ها رنگی و طرف دیگر چوب است. این اسلایدها از ۹ رنگ روشن و شاد تشکیل شده است که خود کودکان به راحتی می‌توانند قسمت رنگی و چوبی را انتخاب کنند.

اغلب مشکلی که در محیط مدرسه‌ها وجود دارد عدم وجود زمین بازی و وسایل بازی می‌باشد. معماران مهد کودک kekec برای برطرف کردن این مشکل سه طرف بنای ساختمان را به صورت اسلایدهای رنگی درست کرده‌اند که کاربردهای زیادی برای کودکان دارد که شامل قسمت‌های زیر می‌شود: به کودکان اجازه می‌دهد اسلایدها را بچرخانند و نمای مدرسه را تغییر دهند. کمک می‌کند رنگ‌ها را یاد بگیرند و متریال چوبی را تجربه کنند. امکان بازی برای کودکان را ایجاد می‌کند مانند هماهنگ کردن رنگ‌ها، شمردن و حدس زدن رنگ‌ها.

هماهنگی بین چشم و دست و بالا بردن ضریب هوشی آن‌ها. نمای ساختمان مهد کودک kekec مانند یک آفتاب پرست عمل می‌کند، اجازه می‌دهد ساختمان به عنوان یک طیف رنگی متفاوت و پر جنب و جوش نمایش داده شود و همچنین به عنوان یک هدایت کننده نور و گرما به داخل ساختمان نیز می‌باشد.

مهد کودک kekec

نور فضای داخلی ساختمان مهد کودک kekec از سه دیوار و سقف تأمین می‌شود. همچنین اسلایدهای نیمه بسته نما، رنگین کمانی را داخل اتاق منعکس می‌کنند. فضای داخل مهد کودک kekec از چوب هست و بیشتر وسایل که شامل میز و صندلی، کتابخانه و کمد می‌باشد همه از چوب ساخته شده‌اند. اتاق تعویض لباس دارای کمدهای چوبی می‌باشد که جعبه‌های به رنگ نما به عنوان جاکفشی زیر این کمدها قرار گرفته است. اگر جعبه‌ها بیرون کشیده شوند نیمکت نیز می‌شوند. سرویس بهداشتی بین دو اتاق بازی قرار گرفته است تا کودکان دسترسی راحتی داشته باشند.

مهد کودک kekec

مهد کودک kekec

مهد کودک kekec

مهد کودک kekec

بیشتر بخوانید
معماری مهدکودک با رویکرد پایدار در ایتالیا

دیگر تصاویر
Submitted by Anonymous (تایید نشده) on ش., 04/07/2018 - 12:51