فعالیت هایی برای کودکان اوتیسم

در این مقاله شش فعالیت مناسب خارج از خانه و در طبیعت برای کودکان مبتلا به اوتیسم به پدران و مادران، مربیان و سایر مراقبت‌کنندگان از این کودکان پیشنهاد شده است.

تابستان فرا رسیده است و کودکان زمان فراغت زیادی را خواهند داشت. آواها، منظره‌ها و احساسات، همه و همه در اوج توان برای درمانگری هستند و همه کاری که شما باید انجام دهید این است از در خانه بیرون بروید.

فعالیت‌های مناسب خارج از خانه برای کودکان اوتیسم

فعالیت‌های چالش‌برانگیز

بیرون از خانه فرصت انجام فعالیت‌های مناسب و چالش‌برانگیز برای کودکان اوتیسم مهیاست. از روی مانع‌های چوبی بپرید، دور بوته‌ها بدوید، درختی را در آغوش بکشید و از سرسره سر بخورید! نیازی به تجهیزات خاصی نیست اگرچه که وجود وسایل طراحی‌شده می‌تواند تنوع فعالیت‌ها و بازی‌ها را بالاتر ببرد. خلاق باشید و اجازه دهید کودکان‌تان به شما کمک کنند.

کودکان مبتلا به اوتیسم

پیش به سوی زمین بازی

چه کسی ممکن است پارک و زمین بازی را دوست نداشته باشد؟ البته که ممکن است کودک شما دوری‌گزین باشد اما باز هم زمین بازی مکانی عالی برای بچه‌هاست تا روی مهارت‌های حرکتی، تعادل، جهت‌یابی، اعتمادبه‌نفس و مهارت‌های اجتماعی خود کار کنند. لازم نیست به کودک بچسبید ولی برای ایمنی بیشتر و نیز تشویق او برای تجربه ارتفاع‌های بالاتر و مهارت‌های جدید نزدیک کودک باشید.

کودکان اوتیسم

قایم موشک

این یک فعالیت مناسب برای کودکان اوتیسم است که هیچ‌وقت کهنه نمی‌شود. اغلب افراد دوست دارند داخل خانه قایم‌موشک بازی کنند ولی بیرون از خانه هم گزینه عالی‌ای ست. وقتی بچه‌ها را که پشت درختی قایم شده‌اند پیدا می‌کنید کلی می‌خندند. شما می‌توانید شمردن، رعایت نوبت و درک دیداری را با این بازی تقویت کنید.

کودکان مبتلا به اوتیسم

در جستجوی گنج

یک فهرست از اشیا تهیه کنید و کودکتان را بفرستید تا آن‌ها را پیدا کند و بیاورد. میوه کاج، سنگ، چوب و برگ درخت می‌توانند تنها چند مثال از لیست گنج‌هایی باشد که کودکتان باید بیابد. حتی می‌توانید کار مهیج‌تری انجام دهید و نوشته‌هایی در جاهای مختلف قرار دهید تا کودکتان با پیدا کردن آن‌ها بتواند گنج‌هایش را پیدا کند. هر نوشته می‌تواند کودک را به سمت جایی جدید راهنمایی کند و می‌توانید در انتهای مسیر هم گنج هیجان‌انگیزی را قرار دهید.

کودکان اوتیسم

آب‌درمانی

ممکن است فکر کنید فعالیت در استخر به عنوان یک فعالیت مناسب برای کودکان اوتیسم مد نظر است اما منظور ما باران است! منتظر باشید باران ببارد و کودکتان را بیرون ببرید. فرقی ندارد با لباس یا با لباس شنا. یک چتر به دستش بدهید یا بگذارید خیس آب شود. سطل آب هم در اختیارش قرار دهید تا آب باران را جمع کند و یک جارو هم بدهید تا آب را هم بزند. باران تجربه یگانگی با پدیده طبیعی و احساس را فراهم می‌کند.

کودکان اوتیسم

چرخ‌سواری

هر وسیله چرخ‌داری مانند دوچرخه، اسکوتر و اسکیت تعادل، مهارت‌های حرکتی و شتاب خطی را تقویت می‌کند که همه این‌ها در روند شکل‌گیری حسی موثرند. حواستان باشد کودکتان کلاه ایمنی بر سر بگذارد و پدهای محافظ را هم همیشه بپوشد! اگر کودکتان محافظه‌کار است و از راندن می‌ترسد، هیچ ایرادی ندارد. کم‌کم کارتان را شروع کنید. اول پدال‌ها را از کار بیاندازید و صندلی را پایین بیاورید که پاهایش به زمین برسد. وقتی یاد گرفت با دوچرخه‌اش راه برود، پدال‌ها را سر جایشان بگذارید و ارتفاع صندلی را به حالت اول برگردانید.

کودکان اوتیسم

احتیاط

لطفا کودکتان را تنها بیرون از خانه نگذارید! یک‌لحظه غفلت یک‌عمر پشیمانی به بار خواهد آورد. افزون براین، اطمینان حاصل کنید که کفش‌های کودکتان مناسب فعالیت بیرون از خانه است و در ضمن کرم ضد آفتاب هم استفاده کنید. امیدوارم اوقات خوشی بیرون از خانه داشته باشید!

- در رابطه با کودکان مبتلا به اوتیسم بیشتر بخوانید:

درباره‌ی اختلال رشد اوتیسم بیشتر بدانید
تشخیص و درمان اوتیسم در کودکان

دیگر تصاویر
Submitted by Anonymous (تایید نشده) on س., 08/22/2017 - 12:56