بازی‌ و سرگرمی‌های حرکتی در خانه

بازی‌های حرکتی برای تقویت رابطه‌ی مغز و بدن کودکان سودمند هستند. خانه‌نشینی و ساعت‌های طولانی در خانه ماندن، فرصت بازی و حرکت کودکان را محدود می‌کند.

نداشتن تحرّک بر به‌دست آوردن مهارت‌های ذهنی لازم و رشد مغزی و بدنی کودکان تأثیر ناپسندی دارد. از این رو، تصمیم گرفتیم بازی‌هایی را که به پرورش چنین مهارت‌هایی کمک می‌کنند، با شما در میان بگذاریم، تا اکنون که کودکان بیش‌تر در خانه هستند، همچنان فعالیّت‌های حرکتی لازم برای رشدشان را همراه با شما در خانه بتوانند انجام دهند.

وسایلی که نیاز است: یک حلقه چسبِ نواری کاغذی یا رنگی یا نوار چسب برق یا نوار تفلون.

تعداد بازیکن‌ها: دو نفر.

روی زمین، فرش یا کف‌پوش، مانند آن‌چه در تصویر می‌بینید، به شکل قرینه در دو سوی خطی فرضی، پنج خانه‌ی چهارگوش کمک چسب نواری کاغذی، درست می‌کنید. چهار خانه ۲۵ در ۳۰ و یک خانه ۵۰ در ۶۰

هر بازیکن در یک سو، پشت خانه‌ها می‌ایستد.

قانون بازی: هنگامی که یکی از دو بازیکن، حرکتی را انجام می‌دهد، بازیکن روبه‌رو بادقت حرکت بازیکن دیگر را نگاه می‌کند، و پس از به پایان رسید حرکت او، بازیکن دیگر مانند همان حرکت را باید انجام دهد. اگر او مانند همان حرکت را انجام دهد، دور بعد نوبت به او می‌رسد و بازیکن دیگر حرکت او را تقلید می‌کند.

اگر هر یک از بازیکن‌ها حرکت بازیکن دیگر را به‌درستی نتواند تقلید کند، نوبت انجام دادن حرکت همچنان برای آن بازی کن پا برجاست.

گردآوری و تنظیم: سپیده قلی پور 

 

Submitted by Anonymous (تایید نشده) on ش., 03/14/2020 - 11:00