مدرسه طبیعت باغ (تهران)

مدرسه طبیعت باغ ، به‌عنوان دومین مدرسه طبیعت ثابت پایتخت در بیست و دومین منطقه شهر، کمی بالاتر از طبیعت بکر پارک جنگلی چیتگر و در بخش انتهایی باغ گیاه‌شناسی ملی ایران قرار گرفته است. 

تمدن با اشاره به اینکه مدارس طبیعت پردیسان و باغ، جزء مدارس ثابت طبیعت هستند و مدارس دامون، ساوان، طهران و کوچار از مدارس سیار شهر تهران به شمار می‌روند، می‌گوید: «من و خانم احمدیه دوستان قدیمی هستیم و به خاطر علاقه به محیط‌زیست و تحقیقاتی که در این زمینه داشتیم، بعد از بازنشستگی تصمیم به راه‌اندازی چنین مدرسه‌ای گرفتیم.»

مدرسه طبیعت باغ  جایی است برای کودکان 3 تا 12 سال؛ فضایی که در آن امکان تعامل آزاد، کنجکاوانه و سرخوشانه با طبیعت برای کودکان فراهم است. تجربه‌های کودکانه در این فضا، تعامل آزادانه و ملموس با همه عناصر طبیعت از جمله آب، خاک، سنگ، چوب، گیاه و حیوان را در بر می‌گیرد و می‌تواند براساس علائق درونی کودک باز و آزاد، تک نفره یا جمعی باشد.در این مدرسه 5 هزار متری گونه‌های جانوری همچون پرنده، سنجاب و روباه، حیوانات دیگری مثل سگ، گربه، خرگوش و اردک،  وسایل بازی، سازه‌های طنابی، تنور، باغچه کاشت گل و گیاه، برکه آب، خانه درختی و... وجود دارد. بچه‌ها در بستر جنگلی مدرسه، هر یک آزادانه به کاری مشغولند. خاک‌بازی، دویدن، بالا رفتن از درخت، گریه کردن و فریاد زدن در این مدرسه آزاد است. بچه‌ها روی سرسره سر می‌خورند، با سازه‌های طنابی بازی و نجاری می‌کنند، به گل و گیاهان آب می‌دهند و بدون امر و نهی بزرگ‌ترها به کارشان ادامه می‌دهند.

Submitted by Anonymous (تایید نشده) on ش., 07/21/2018 - 15:18