معرفی بازی «ذره‌بین»

بازی گروهی «ذره‌بین» یک بازی ساده و پر از تصویر و رنگ برای رده‌ی سنی 3 سال به بالاست و با هر تعداد بازیکنی که بخواهیم می‌توانیم آن را انجام بدهیم.

برای انجام آن دو وسیله بیشتر نیاز نیست؛ یک ذره‌بین بزرگ دو لته‌ای پلاستیکی که در قسمت پایینی‌اش یک شیار کوچک دارد و 40 پولک گرد مقوایی با تصویرهای مختلف.

بازی «ذره‌بین»

ابتدا بازیکن‌ها صحبت می‌کنند و تصمیم می‌گیرند چه کسانی چه تعداد پولک تصویری را داخل ذره‌بین قرار بدهند. بعد از توافق پولک‌ها را به پشت، داخل ذره‌بین قرار می‌دهند؛ طوری که تصویر هیچ‌کدامشان پیدا نباشد. باز هم بر حسب توافق یا نوبتی یک نفر ذره‌بین را برمی‌گرداند و به آرامی تا ده می‌شمارد تا همه تصویرها را به خاطر بسپارند. بعد ذره‌بین را خوب تکان می‌دهد تا پولک‌های مقوایی جابه‌جا شوند. در آخر یکی از پولک‌ها را از شیار پایینی ذره‌بین خارج می‌کند و روی زمین قرار می‌دهد. طوری که نه خودش و نه هیچ‌کس دیگر تصویر این کارت را نبینند.

بعد ذره‌بین را برمی‌گرداند تا تصویرهای روی پولک‌ها معلوم شوند. هر کسی سریع‌تر بتواند نام تصویر پولک خارج‌شده را بگوید در آن دور برنده‌ اعلام می‌شود و بازی به همین منوال ادامه پیدا می‌کند.

بازی «ذره‌بین» به تقویت هوش دیداری، دقت و تمرکز و تقویت حافظه کمک می‌کند و از آنجا که با مشورت و تصمیم‌گیری و توافق شروع می‌شود، در تقویت مهارت‌های اجتماعی و ارتباط موثر نقش به سزایی دارد.

«ذره‌بین» با مشارکت کانون پرورش فکری و شرکت بازی‌تا تولید شده است.

دیگر تصاویر
Submitted by editor74 on پ., 05/14/2020 - 01:25