معرفی بازی «مسابقه‌ی حلزون‌ها»

بازی «مسابقه‌ی حلزون‌ها» برای رده‌ی سنی 3 سال به بالا طراحی شده است و می‌تواند تک‌نفره تا شش‌نفره انجام شود و حدود 10 تا 15 دقیقه زمان می‌برد.

ابزارهای بازی از این قرارند: یک صفحه‌ی بازی مقوایی تقریبا رنگارنگ با دو نقش در پشت و رو، شش حلزون به رنگ‌های قرمز، صورتی، نارنجی، آبی، زرد، سبز و دو تاس که در هر وجه آن‌ها نقطه‌ای با یکی از شش رنگ یاد شده قرار دارد. حلزون‌ها و تاس‌ها از جنس پلاستیک‌اند.

بازی با دو روش انجام می‌گیرد.

 

معرفی بازی «مسابقه‌ی حلزون‌ها»

روش اول می‌تواند غیر رقابتی و تک‌نفره یا چند نفره اجرا ‌‌شود. صفحه‌ی بازی به شکل شطرنجی با طول 10 و عرض6 خانه است. 6 خانه‌ی ردیف اول مربوط به خط آغاز و خانه‌های ردیف آخر مربوط به خط پایان‌اند. تاس‌ها به نوبت از سوی بازیکن‌ها با سن کمتر به بیشتر پرتاب می‌شوند و حلزون‌ها بنا به رنگ‌هایی که در هر بار پرتاب روی تاس‌ها نشان داده می‌شود، در طول صفحه جلو می‌روند. در پایان بازیکنان در می‌یابند که بر حسب شانس کدام حلزون سریع‌تر جلو رفته و کدام آهسته‌تر.

این روش از بازی به شکل رقابتی هم می‌تواند انجام شود و هر یک از بازیکنان با توجه به تعدادشان یک یا دو حلزون را به عنوان مهره‌ی بازی انتخاب کنند و با توجه به تاس‌هایی که می‌ریزند، پیش ببرند و در آخر برنده داشته باشند.

روش دوم روی صفحه‌ای دیگر(پشت صفحه‌ی اصلی) انجام می‌شود که خانه‌هایی به رنگ حلزون‌ها دارد و در برخی از آن‌ها اعداد مثبت و یا منفی نوشته شده است.

هر بازیکن حلزونی را انتخاب و تاس‌‌ها را در نوبت خود پرتاب می‌کند. در هر بار پرتاب، حلزون را به اولین خانه‌ای که رنگش با رنگ تاس یکی است می‌برد. اگر پر باشد، حرکتی نمی‌کند. اگر در آن عددی مثبت باشد مثلا (+3)، سه خانه به جلو و اگر عددی منفی مثلا (-2) باشد دو خانه به عقب می‌رود.

بازی «مسابقه‌ی حلزون‌ها» به تقویت مهارت‌هایی چون شناخت و تطبیق رنگ‌ها، تطبیق چشم و دست، هوش دیداری، قدرت دست‌ورزی و ارتباط موثر کمک می‌کند.

«مسابقه‌ی حلزون‌ها» تولید شرکت بازی‌تا است و با اندکی تغییر در بازی snails race and pace تولیدی شرکت Ravensburger  انگلستان ساخته شده است. در نسخه‌ی اورجینال، بیشتر وجه غیررقابتی آن مورد نظر است و صفحه‌ی برد دومی در کار نیست.

 

دیگر تصاویر
Submitted by editor74 on چ., 05/13/2020 - 22:57