طراحی خلاقانه مهد کودک اسپرینگ

مهد کودک اسپرینگ در وان چای هنگ کنگ قرار دارد و مساحت آن ۷۵۰۰ فوت مربع می‌باشد. می‌توان گفت این مهدکودک با تفکری دوگانه طراحی شده است. دیدگاه و تفکر یک کودک و یک بزرگسال در یک جا گرد آوری شده است و ایده این کار این بوده است که هر دو نسل بتوانند از این فضا لذت ببرند. در حالی که بچه‌ها به دنبال جست و خیز و بازی و استفاده از فضا هستند، بزرگسالان نیز می‌توانند جهان را از دریچه نگاه یک کودک ببینند. هم‌چنین یکی از اهداف دیگر این ایده، تعامل بیشتر کودکان، بزرگسالان و مربیان می‌باشد.

ودر نهایت هدف، تسهیل در گفتگو و تعامل بین کودکان، والدین و مربیان است. این مرکز توسط کودکان و بزرگسالان به صورت برابر استفاده میشود و در نتیجه دو سیستم مبلمان برای رفع نیازهای ارگونومیک طراحی شده است. به عنوان مثال، میز پذیرش با یک پلکان تکمیل شده است که به کودکان اجازه می‌دهد به طور مستقیم با کارکنان در ارتباط باشند.

مهد کودک اسپرینگ یک مرکز آموزشی برای کودکان است که در آن از استفاده‌ کلیشه‌‌ای از طراحی‌هایی که برای کودکان می‌شود، مثل رنگین کمان و شخصیت‌های کارتونی اجتناب کرده و به دنبال نگاه و دنبال کردن فضا از دید کودکانه است.

تمرکز بر روی تجربه‌های یادگیری به عنوان یک مجموعه‌ی تمام و کمال از ویژگی‌های این طراحی است. هدف طراحی فضایی بود که در آن نیازهای جسمی و روانی کودکان مورد توجه قرار گرفته و برطرف شود و در نهایت به توسعه پتانسیل‌های بالقوه موجود در هر کودک کمک شود.

در مهد کودک اسپرینگ اتاق فعالیت شبیه یک مینیاتور از یک شهر با گرافیک رنگارنگ که شبیه به یک منظره روی درها و دیوارها نمایان است، طراحی شده است. تمام این مجموعه طوری طراحی شده که به آسانی توسط کودکان قابل استفاده ودرک باشد.

طراحی خلاقانه مهدکودک بهار توسط Joey Ho Design

طراحی خلاقانه مهدکودک بهار توسط Joey Ho Design

در مهد کودک اسپرینگ دو نوع مبلمان بکار برده شده است. نوع اول که مخصوص کودکان است و از نظر اندازه و طرح و رنگ بندی و آرگونومی متناسب با جسم و روان کودکان است. نوع دوم نیز برای بزرگسالان استفاده شده است و در انتخاب مبلمان سعی شده است که این نوع مبلمان با مبلمان بچه‌ها هم‌خوانی کافی داشته باشد.

در این محیط ابتکارهای کوچک اما خلاقانه زیادی استفاده شده است تا محیط برای کودکان راحت و جذاب باشد. به عنوان نمونه در قسمت پذیرش یک راه پله کوچک تعبیه شده است که بچه‌ها می‌توانند از آن بالا بروند و با پرسنل مربوطه ارتباط برقرار نمایند. 

طراحی خلاقانه مهدکودک بهار توسط Joey Ho Design

سالن آشپزی مهد کودک اسپرینگ

این سالن مجهز به میزهای استیل ضدزنگ و تمام تجهیزات یک آشپزخانه کامل و حرفه ای در ابعاد کوچک جهت استفاده کودکان متناسب سازی شده است. بنابراین کودکان میتوانند در این فضا تجربه‌ای منحصربه فرد از پخت و پز داشته باشند.

طراحی خلاقانه مهدکودک بهار توسط Joey Ho Design

طراحی خلاقانه مهدکودک بهار توسط Joey Ho Design

سالن ورزشی مهد کودک اسپرینگ

در سالن ورزشی چندمنظوره خطوط زمین بسکتبال روی سقف حکاکی شده که به همراه LED جهت نورپردازی ایده جالب وهیجان انگیزی است. نیمکت‌های مورد استفاده جهت حضار به همراه پانل‌های دیواری متحرک یک فضای انعطاف پذیر و کاربردی برای فعالیت‌های مختلف مانند سمینار،انجمن‌ها ویا نمایشگاه را ایجاد کرده است.

طراحی خلاقانه مهدکودک بهار توسط Joey Ho Design

سرویس بهداشتی‌های مهد کودک اسپرینگ

از ویژگی‌های سرویس بهداشتی داشتن دو ارتفاع لگن دستشویی در قالب یک فواره غول پیکر است که به کمک آن شست‌ وشو یک تجربه سرگرم کننده برای کودکان است و مهم‌تر اینکه به کودکان و بزرگسالان اجازه می‌دهد یک تجربه مشابه را به اشتراک بگذارند.

مهد کودک اسپرینگ

 

در سراسر مهد کودک بهار خلاقیت‌های کوچک اما جالبی نهفته شده است. خلاقیت‌هایی که همگی در جهت جذابیت محیط برای کودک و کمک به شکوفایی استعدادهای بالقوهٔ وی طراحی شده‌اند. این موارد خلاقانه در آشپزخانه حمام هم وجود دارند. اگر کمی در عکس‌ها دقت نمایید، این نکته‌ها و خلاقیت‌ها را کشف خواهید نمود. پالت خنثی سفید، سبز روشن، آبی، و استفاده از چوب در این طراحی دیده می‌شود و در ضمن هیچ کمبودی از نظر جزییات شاد وبازیگوش که خاطرات شاد کودکی را بیرون بکشد.

مانند خانه‌های درختی و تاب‌ها وجود ندارد. در واقع با الهام از فضای سبز خارج از مجموعه، منطقه‌ای طراحی شده که به سرزمین عجایب کودکان تبدیل شده است.

طراحی Joey Ho Design
منبع: CONTEMPORIST

طراحی داخلی مهدکودک صربستان

دیگر تصاویر
Submitted by Anonymous (تایید نشده) on س., 03/07/2017 - 11:08