هفته‌ی دوستی در آکادمی خان (بخش پنجم)

در سایت آموزک بخوانید: آکادمی خان چیست؟ (بخش نخست)

در سایت آموزک بخوانید: راهنمای والدین: استفاده از آکادمی کودکان خان در خانه

در سایت آموزک بخوانید:  هفته آب در آکادمی خان

در سایت آموزک بخوانید: هفته‌ی موسیقی و ورزش در آکادمی خان

هفته دوستی در آکادمی خان

این هفته درباره‌ی دوستی، ارتباطات اجتماعی و کمک به دیگران است. در این هفته، کودکان داستان‌های شیرین درباره پیدا کردن دوستان جدید، کمک به دیگران، کار گروهی و قدردانی از دیگران، می‌خوانند.
برنامه‌های هفته‌ی دوستی:

برنامه هفته دوستی در آکادمی خان

دوشنبه:

کودکان کتاب‌هایی درباره «تعامل اجتماعی با دیگران» در کتابخانه می‌خوانند. این کتاب‌ها درباره مهارت‌های مهمی مانند دوستی، اعتمادبه‌نفس، صبر و کار گروهی است.

بخش مطالعه و کتابخوانی در این هفته:

کتاب «بونجو» را در برنامه کودکان آکادمی خان بخوانید. کودکانی که تازه شروع به خواندن کرده‌اند می‌توانند گزینه‌ی "برای من بخوان" را انتخاب کنند، و خوانندگانی که می‌خواهند خودشان خواندن را تمرین کنند، می‌توانند خواندن «به تنهایی» را امتحان کنند.
از بچه‌ها درباره‌ی شخصیت‌های کتاب، بپرسید. چگونه با هم دوست شدند؟ 
دوستی‌‌های جدید و پایدار، مهارتی است که امیدواریم همه کودکان آن را بیاموزند.


خرید کتاب کودک درباره مهارت دوستیابی


مطالعه و کتابخوانی در آکادمی خان

بخش نوشتاری و رنگ‌آمیزی:

صفحه‌ی رنگ‌آمیزی را از بخش قابل چاپ دانلود کنید. در استفاده از رنگ‌ها خلاقیت داشته باشید. از بچه‌ها بخواهید که رنگ‌های جدیدی را برای جانوران استفاده کنند.

رنگ آمیزی در آکادمی خان 

بخش یادگیری:

مهارت‌های حافظه را با درس‌های مختلف در کتابخانه‌ی خان تقویت کنید. برای تمرین حافظه، از کودک بخواهید نام‌های کسانی را که می‌شناسد با حروفی که می‌بیند، تطبیق دهد.

تقویت مهارت حافظه در کتابخانه خان

بخش بازی: 

هر کودکی ویژه است. با بچه‌ها درباره‌ی ویژگی‌های منحصر به فردشان صحبت کنید. از آنها بخواهید پوستری طراحی کنند که فعالیت‌ها، غذاها و علایق‌شان را نشان می‌دهد. سپس، پوستر را با اعضای دیگر خانواده به اشتراک بگذارند. وقتی می‌خواهند یک دوست جدید پیدا کنند، به آنچه روی پوستر است فکر کنند تا علایق مشترکی با همبازی‌های جدید خود پیدا کنند.

ویژگی های منحصر به فرد بچه ها

سه‌شنبه: 

در این روز، کودک را تشویق کنید تا درباره‌ی دوستی صحبت کند و بازی‌هایی را پیدا کند که بتواند با دوستانش با هم بازی کنند.


خرید کتاب کودک درباره دوستی


بخش مطالعه و کتابخوانی:

در این روز کودک می‌تواند کتاب «متفاوت بودن، عجیب نیست» را در کتابخانه‌ی کودکان آکادمی خان مطالعه کند. دراین داستان، دو دوست، جک و بوسونگ، از دو کشور مختلف با فرهنگ و آداب و رسوم یکدیگر آشنا می‌شوند. آنها می‌آموزند که متفاوت بودن به معنای عجیب بودن نیست.


خرید کتاب کودکان درباره پذیرش تفاوت ها


 متفاوت بودن عجیب نیست

بخش نوشتاری: 

از کودکان بخواهید نامه‌ای بنویسند و دوستان خود را به کمپ آکادمی خان دعوت کنند. دوستی‌ها به ما کمک می‌کنند تا سرگرم شویم و از یکدیگر در مواقع سختی حمایت کنیم. دوستان ما چه قدیمی باشند چه جدید، چه شبیه ما باشند و چه متفاوت از ما، همه‌ی آنها به یادگیری، ارتباط ما با دیگران و رشدمان کمک می‌کنند. 

نوشتن نامه و دعوت از دوستان به آکادمی خان

بخش یادگیری: 

از کودکان بپرسید، با حروف چه نام‌هایی را می‌توانند بسازند؟ یک حرف را انتخاب کنید و به آن‌ها نشان دهید که این حرف در ابتدا، میان و پایانِ واژه چگونه نوشته می‌شود. حالا نوبت بچه‌هاست که خودشان با حرف‍‌ها واژه بسازند و تمرین کنند.

بخش بازی:

کودکان می‌توانند با ساختن زنجیره‌های دوستی کاغذی، به دوستی فکر کنند. کاغذهایی را به شکل نوار برش دهید. نوارها را به هم بچسبانید یا منگنه کنید تا یک زنجیره‌ی پیوند ساخته شود.

بخش بازی در آکادمی خان

چهارشنبه: 

در این روز کودکان با کریستی یاماگوچی، دارنده مدال طلای اسکیت‌بازی المپیک آشنا خواهند شد. کریستی کتابی درباره‌ی مهربانی برای کودکان نوشته است. یک داستان شیرین درباره‌ی یک گروه از جانوران که با مهربانی به یکدیگر کمک می‌کنند.


خرید کتاب کودک درباره محبت، مهربانی


بخش مطالعه و کتابخوانی: 

در این بخش کودکان با "آکی"، دختر کوچکی آشنا می‌شوند که درباره‌ی خرج کردن و پس‌انداز کردن به کودکان آموزش می‌دهد. برادر بزرگتر آکی، هم محبت کردن به دیگران را آموزش می‌دهد.

آموزش پس انداز کردن در آکادمی کودک خان

بخش نوشتاری و رنگ آمیزی: 

آکی امروز ناراحت و غمگین بود. برادرش مایکل به او پیشنهاد داد تا درباره‌ی احساساتش صحبت کند. چرخه‌ی احساسات شخصیت کارتونی «ریا» را در بسته قابل چاپ دانلود کنید و از کودکان بخواهید که احساس امروز خود را در روی برگه مشخص کنند. 


خرید کتاب کودک درباره شناخت احساسات


شناخت احساسات در آکادمی خان

بخش یادگیری: 

گاهی اوقات بهترین دوستان ما کنار خودمان زندگی می‌کنند. آن‌ها برادران، خواهران، عموزاده‌ها، والدین، خاله‌ها، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌های ما هستند. بیایید یک نقاشی/کاردستی سرگرم‌کننده درباره خانه و خانواده‌ بسازیم. فقط کافیست به سربرگ ویدیوها (سطح کلاس اول) بروید و ویدیوی نمودارها در بخش «ریاضی پایه اول» را ببینید. از نمودارهای قابل چاپ امروزی برای شمارش افراد و اشیایی که خانه‌ی شما را می‌سازند، استفاده کنید.

آموزش شمارش در آکادمی خان

بخش بازی: 

سنگ های مهربانی، هدیه‌های زیبایی هستند که با چهره‌ای شاد یا پیام خاصی تزئین می‌شوند. این سنگ‌ها می‌توانند شادی را به محله بیاورند. سنگ‌هایی با سطح صاف جمع کنید. به پیام‌های مهربانی و نمادهایی فکر کنید که باید روی سنگ‌ها بنویسید و بکشید. سنگ‌ها را بر چسب زده و تزئین کنید. آنها را در اطراف قرار دهید تا مردم پیدای‌شان کنند.

بازی و ساخت کاردستی در آکادمی خان

پنج‌شنبه: 

امروز بچه‌ها می‌توانند به داستانی درباره قدردانی گوش دهند. داستان دو سنجاب که به یکدیگر کمک می‌کنند تا غذا پیدا کنند تا فصل سرد گرسنه نمانند. در پایان داستان، دو سنجاب از یکدیگر تشکر می‌کنند.


خرید کتاب کودک درباره کمک کردن و همکاری


بخش مطالعه و کتابخوانی:

با "دریک و آلانی"، دو شخصیت جدید در کتابخانه کودک خان آشنا شوید که با امتحان کردن غذاهای جدید، یک ناهار هیجان‌انگیز را در کنار دوستان خود می‌خورند. امتحان کردن چیزهای جدید می‌تواند هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده باشد. وقتی کودکان ناهار خود را می‌خورند، از آنها در مورد غذایی بپرسید که دوست دارند و می‌خواهند با دیگران آن را شریک شوند.

امتحان کردن چیزهای جدید

بخش نوشتاری و رنگ‌آمیزی:

یک دفترچه سپاسگزاری درست کنید. امروز از کودکان بخواهید به این فکر کنند که برای چه چیزهایی می‌توانند سپاسگزار باشند.کودکانی که نوشتن بلد هستند، می‌توانند یک دفتر خاطرات کاغذی بسازند و در آن لحظاتی در زندگی را یادداشت کنند که از آن لذت برده‌اند.

رنگ آمیزی در آکادمی کودک خان

بخش یادگیری: 

از بچه‌ها بخواهید در مورد دوستانی فکر کنند که بازی با آن‌ها را دوست دارند. برخی ممکن است شبیه به خودشان باشند. چیزهای یکسانی را دوست دارند، لباس های یکسانی می‌پوشند و به همان شیوه رفتار می‌کنند. اما دوستان دیگر ممکن است متفاوت باشند. از آن‌ها بخواهید به این تفاوت‌ها و تضادها فکر کنند. برای‌شان بگویید ما با این تضادها در کنار هم می‌توانیم خوب زندگی کنیم.

کتابخانه آکادمی کودک خان

بازی: 

با ساختن دستبند‌هایی برای کسانی که دوست‌شان دارید، دوستی را جشن بگیرید. بچه‌‌ها از هر چیزی می‌توانند دستبند بسازند. سعی کنید از نخ، ریسمان، روبان، یا پارچه قدیمی که به شکل نوار بریده شده، استفاده کنید. ببافید، به هم بپیچید یا گره بزنید. می‌توانید چند مهره هم به آنها اضافه کنید.

ساخت کاردستی در آکادمی خان

جمعه:

امروز «کدی» و دوستانش یک خانه درختی می‌سازند. در این روز، کودکان کار تیمی را می‌‎آموزند.

بخش مطالعه کتابخوانی:

امروز کودکان، داستان، سه دوست برای گرفتن کرم شب‌تاب را مطالعه می‌کنند. هر یک از دوستان ایده خود را درباره‌ی بهترین روش انجام کار، می‌گویند. همه ایده‌ها عالی هستند. به داستان گوش دهید و به این فکر کنید که چگونه دنیای اطراف پذیرای تمام ایده‌هاست.

ایده پردازی در آکادمی خان

بخش نوشتاری و رنگ‌آمیزی:

گواهینامه خود را برای تکمیل هفته پر کنید! زمان جشن است. گواهی را دانلود و چاپ کنید.

بخش یادگیری:

با حرکات و فعالیت‌های انرژی‌بخش به بچه‌ها کمک کنید تا احساسات خود را بیان کنند. ما امیدواریم که کودکان بتوانند هرگونه احساسات منفی را رها کنند و امروز بدرخشند!

بخش بازی:

کوکان باید بدانند یکی از راه‌هایی که می‌توانیم کارهایمان را انجام دهیم، کار گروهی است. امروز به این فکر کنید که اگر همه با هم کار کنیم چگونه می‌توانیم به نتیجه برسیم. با یک دوست به یک سفر هیجان‌انگیز مانند پارک یا به یک زمین بازی بروید یا حتی در اتاق نشیمن خودتان بازی کنید. گذراندن وقت با دیگران یک هدیه واقعی و ارزشمند است.


خرید کتاب کودک درباره همکاری و کار گروهی


 کار گروهی

Submitted by editor69 on س., 01/02/2024 - 14:28