هفته‌ی موسیقی و ورزش در آکادمی خان (بخش چهارم)

در سایت آموزک بخوانید: آکادمی خان چیست؟ (بخش نخست)

در سایت آموزک بخوانید: راهنمای والدین: استفاده از آکادمی کودکان خان در خانه (بخش دوم)

در سایت آموزک بخوانید: هفته‌ی آب در آکادمی خان (بخش سوم) 

کودکان در هفته‌ی موسیقی و ورزش کمپ تابستانی آکادمی خان، با آهنگ‌ها و بازی‌ها ورزش می‌کنند و با خواندن داستان‌های هیجان‌انگیز و تقویت مهارت‌های خواندن، مطالبی درباره سازهای موسیقی، ژیمناستیک و ورزش‌های گروهی می‌آموزند.

فعالیت‌های این هفته:
دوشنبه: سازهای موسیقی
سه‌شنبه: خوانندگی و ترانه‌سرایی 
چهارشنبه: حرکات موزون (هیپ‌هاپ) 
پنجشنبه: تمرین ورزشی
جمعه: ورزش و بازی و تمرین علمی

هفته موسیقی و ورزش کمپ تابستانی آکادمی کودکان خان

دوشنبه: سازهای موسیقی
دوشنبه با نمایش فیلم کوتاه «کارولین» آغاز می‌شود که ویولن می‌نوازد. «کیتی» در کلاس درس خود موسیقی آموزش می‌دهد. او برخی از سازهای موسیقی را با آواز خواندن و بازی کردن به کودکان آموزش می‌دهد.

در سایت آموزک بخوانید: اهمیت داشتن سواد دیجیتال در کودکان

بخش کتابخوانی: 
شخصیت کارتونی «سندی» به کمک دوستانش یک گروه موسیقی تشکیل می‌دهد. کتاب هارمونی در بخش کتاب‌های کتابخانه کودکان آکادمی خان هست. کودکانی که تازه شروع به خواندن کرده‌اند، می‌توانند با انتخاب آیکن «برای من بخوان» از والدین برای خواندن کتاب کمک بگیرند و کودکان بزرگتر با انتخاب آیکن «خواندن به تنهایی» خودشان کتاب را بخوانند.

کتاب هارمونی در کتابخانه کودکان آکادمی خان

بخش نوشتاری: سازها را نام ببرید
پس از خواندن کتاب هارمونی، کودک تصویری از شخصیت‌های کارتونی آکادمی را که موسیقی می‌نوازند، رنگ می‌کند. این فایل در بسته قابل چاپ در آیکن کتابخانه قابل دانلود است. سپس کودک، نام انواع سازهای موسیقی که شخصیت‌های کارتونی می‌نوازند را روی برگه می‌نویسد.

در سایت آموزک بخوانید:‌ سودمندی‌های موسیقی در رشد کودک

آشنایی با سازهای موسیقی در آکادمی کودک خان

موسیقی در آکادمی کودک خان

بخش آموزش: آوازخواندن 
در بخش شخصیت کارتونی"ریا" سطح یادگیری را متناسب با سن کودک تنظیم کنید. دنبال درس‌هایی بگردید که بر حروف، کلمات، صداها و هجاها تمرکز دارند. کودکان را تشویق کنید تا صداها و هجاهایی را که می‌آموزند، با صدای بلند تکرار کنند.

بخش بازی: ساز خود را بسازید 
بچه‌ها می‌توانند با ساختن مجموعه ای از سازهای موسیقی از مواد بازیافتی، ساز خود را بسازند. با جعبه‌های دستمال کاغذی و نوارهای لاستیکی می‌توانند یک گیتار خوب بسازند. این بخش به افزایش خلاقیت در کودکان کمک می‌کند. 

ساخت ساز با مواد بازیافتی

سه شنبه: خوانندگی و ترانه‌سرایی 
سه شنبه با ملودی‌های شگفت‌انگیز آقای دواین آغاز می‌شود. این موزیک ویدیوی شاد و سرگرم‌کننده به یادگیری در کودکان کمک می‌کند.

در بخش کتا‌بخوانی: پک آهنگ می‌نوازد 
کتاب «پک یک آهنگ می‌نوازد» در قسمت کتابخانه آکادمی کودکان خان، ویژه‌ی آموزش موسیقی است. 

آموزش موسیقی در آکادمی کودک خان

بخش نوشتاری: یک آهنگ بنویس 
در صفحه رنگ‌آمیزی، شخصیت کارتونی «سندی» در حال خواندن یک آهنگ است. از کودک بخواهید متنی را برای همراهی با آهنگ بنویسد. صفحه را برگردانید و از قسمت خالی آن برای نوشتن کلمات آهنگ استفاده کنید. اگر از صفحه رنگ‌آمیزی درون برنامه استفاده می‌کنید، از نماد مداد برای دسترسی به میکروفون استفاده کنید تا بچه‌ها بتوانند آواز خود را ضبط و پخش کنند.

بخش آموزش: الگوها 
با استفاده از الگوهای صوتی در موسیقی، کودکان می‌توانند آهنگ‌های شادی را بسازند. با رفتن به سربرگ ریاضی، کودکان می‌توانند درباره الگوها بیشتر بیاموزند. پس از ورود به سربرگ ریاضی، سطح یادگیری را تنظیم کنید و به قسمت الگوها و اشکال بروید. "سندی" درباره  نحوه عملکرد الگوها آموزش می‌دهد.

کمپ تابستانی کودک خان

بخش بازی: کارهای خانه را با موسیقی انجام دهید
هنگام انجام دادن کارهای خانه مانند جارو کردن خانه، کنار گذاشتن اسباب‌بازی‌ها یا شستن لباس‌ها موسیقی را زیاد کنید و به همراه کودک حرکات موزون انجام دهید. بچه‌ها از انجام حرکات موزون و موسیقی لذت می‌برند. با این کار انجام دادن کار برای شما و کودکان هرگز خسته‌کننده نخواهد بود. 

انجام کارهای خانه با موسیقی

چهارشنبه: روز حرکات موزون 
چهارشنبه با کلاس حرکات موزون آغاز می‌شود. یک فیلم کوتاه همراه با موسیقی و حرکات موزون بدن نمایش داده می‌شود.

بخش خواندن: 
در قسمت کتابخانه، در قسمت شخصت کارتونی «کودی» کودک می‌تواند کتاب «کلاس جدید» را مطالعه کند تا متوجه شود کودی در حال انجام این فعالیت چه احساسی دارد. کودک می‌آموزد، یادگیری حرکات جدید، آسان نیست، اما با تلاش و پشتکار این کار میسر می‌شود.

کتاب کلاس جدید در کتابخانه آکادمی کودک خان

رنگ‌آمیزی و نوشتن: تصویر حرکات موزون را رنگ کنید و داستان بنویسید
کودک صفحه مهمانی حرکات موزون را پس از دانلود، رنگ می‌کند و داستانی برای آن می‌نویسد. 

رنگ آمیزی و نوشتن

بخش آموزش و یادگیری: کلمات با حرف دی (ابتدای dance)
کودک می‌تواند حرف d را به همراه حرکات موزون و موسیقی تمرین کند و یاد بگیرد. اگر فرزند شما قبلاً حرف d را فرا گرفته در برنامه کودکان آکادمی خان، می‌تواند درس‌هایی را که روی حرف دال در کلمات تمرکز دارند، تمرین کند. آیکن شخصیت کارتونی "اولو" را در قسمت حروف در کتابخانه آکادمی کودکان خان جست‌وجو و مطالعه کنید.
بخش بازی: میله‌های مزین با روبان برای حرکات موزون
سعی کنید به همراه کودک برای حرکات موزون امروز میله‌های روبانی درست کنید. کودک می‌تواند، چوب‌های بلندی را با نوارهای پارچه‌ای گره‌خورده در انتهای آن تزئین کند و با آن با شادی، حرکات موزون انجام دهد.

میله‌های مزین با روبان برای حرکات موزون

پنجشنبه: روز تمرین 
پنجشنبه به آمادگی جسمانی اختصاص یافته است.

بخش کتابخوانی:  
در بخش کتابخوانی، در قسمت شخصیت کارتونی «کودی»  کتاب «چرخیدن، غلتیدن، پرش» به همین موضوع اختصاص دارد.

کتاب چرخیدن، غلتیدن، پرش در بخش کتابخوانی

بخش نوشتاری: برای تمرین برنامه‌ریزی کنید 
از صفحه نوشتنِ دانلود شده در بسته قابل چاپ برای برنامه‌ریزی یا نوشتن تمرین استفاده کنید. بچه‌ها را به خلاقیت تشویق کنید و فعالیت‌های بدنی را که از انجام آنها لذت می‌برند یادداشت کنید. مثلا سندی و ریا دوست دارند اسکیت را در تمرینات روزانه خود بگنجانند!

صفحه برنامه ریزی

بخش آموزش و یادگیری: یوگا با فعالیت‌های فیزیکی 
کودکان می توانند فعالیت‌های حرکتی بیشتری را در بخش منطق کتابخانه در سطح‌های مختلف فرابگیرند و انجام دهند. آهنگ‌هایی همانند «برو به باغ‌وحش» برای انجام حرکت فیزیکی بسیار عالی هستند.

در سایت آموزک بخوانید: آشنایی با وب‌سایت آموزشی و ترویجی کُد (code.org)

یوگا و فعالیت های فیزیکی در آکادمی کودک خان

بخش بازی: یک مدال بسازید 
برای جشن گرفتن تمام فعالیت‌های بدنی که بچه‌ها آموزش دیده و انجام داده‌اند، به همراه کودک، مدال بسازید. دایره‌های کاغذی یا مقوایی را برش دهید، آنها را با روبانی را برای آویزان کردن از گردن کودک، تزیین کنید و به گردن کودک بیاویزید.

جمعه: ورزش و بازی 
جمعه به بازی‌های المپیک و تماشای کلیپی در این رابطه اختصاص دارد.

بخش مطالعه و کتابخوانی: توپ بازی کنید
در بخش کتابخوانی، کتاب «توپ بازی» را بخوانید که داستان پنج دوست و نحوه همکاری آنها برای انجام یک بازی است.

کتاب توپ بازی

بخش نوشتاری: گواهینامه خود را برای تکمیل هفته پر کنید 
زمان جشن گرفتن برای تمام شدن هفته حرکات موزون و موسیقی است. گواهینامه کودک را تکمیل کنید. گواهی در بسته قابل چاپ هست. می‌توانید یک نسخه دیجیتالی را نیز در داخل برنامه پیدا و آن را ذخیره کنید.

هفته موسیقی و ورزش

بخش آموزش و یادگیری: اعداد پک
درس‌های جمع بستن و کم کردن را در برنامه آکادمی کودکان خان به همراه کودک تمرین کنید. برای  یافتن این درس‌ها، به آیکن ریاضیات شخصیت کارتونی «پک» بروید. درقسمت کلاس اول، روش‌های جمع و تفریق و شمارش را در بسته‌ی قابل چاپ بگیرید.

یادگیری ریاضی در آکادمی کودک خان

بخش بازی و علمی : 
در بسیاری از بازی‌ها و ورزش‌ها همانند بیس‌بال، بسکتبال، فوتبال و تنیس از توپ استفاده می‌شود. از توپ‌هایی که در خانه وجود دارد استفاده کنید و با کودک بازی کنید و در حال بازی از بچه‌ها بپرسید که چرا یک توپ سریع‌تر از توپ دیگر پرتاب می‌شود؟ 

Submitted by editor69 on چ., 12/20/2023 - 00:56