چرخه زندگی گل قاصدک

این گل محبوب همه‌ی بچه‌ها و حتی ما بزرگ‌ترهاست، همه‌ی ما برای یکبار هم که شده قاصدکی را چیده‌ایم و با سپردن آن به باد آرزو کرده‌ایم.

قاصدک یک گل است. آن‌ها بومی اوراسیا و آمریکای شمالی و جنوبی هستند. جالب است که تمام قسمت‌های این گیاه خوراکی است. این گیاه در واقع نوعی علف محسوب می‌شود. برگ‌های تیز آن‌ها کمی شبیه دندان‌های شیر است. دانه‌های آن مانند چترهای کوچکی هستند که با باد پرواز می‌کنند و از این طریق باعث رشد قاصدک‌های جدید می‌شوند.

در آموزک بخوانید: فعالیت چرخه زندگی لاک‌ پشت

فعالیت چرخه زندگی قاصدک

آن‌ها در چین به عنوان دارو استفاده می‌شوند. گرده گل قاصدک اغلب می‌تواند افراد را دچار آلرژی کند. برخی از افراد برگ قاصدک را در سالاد می‌خورند. مردم همچنین ممکن است ریشه‌ها را به یک نوشیدنی قهوه مانند تبدیل کنند.

در آموزک بخوانید: فعالیت چرخه زندگی قورباغه

قاصدک که به آن پفک، سر شیر، دندان شیر و سر راهب نیز می گویند، از اولین گل‌هایی ست که در بهار ظاهر می‌شود. این گیاه در مزرعه‌ها و دشت‌ها، در وسط چمن، حاشیه شوره‌زار، کنار جاده‌ها و زمین های بایر و به‌طورکلی در همه جا می‌روید. قاصدک‌ها همچنین گیاهان مهمی برای زنبورهای نیمکره شمالی هستند و منبع مهمی از شهد و گرده در اوایل فصل هستند. قاصدک به عنوان گیاهان غذایی توسط لارو برخی از گونه‌های پروانه استفاده می‌شود.

در آموزک بخوانید: فعالیت چرخه زندگی کفشدوزک

چرخه زندگی قاصدک با یک دانه شروع می‌شود. دانه‌های قاصدک توسط باد پراکنده می‌شوند. وقتی شرایط مناسب باشد، بذر شروع به جوانه زدن خواهد کرد. گیاه با دریافت مواد مغذی از خاک رشد می‌کند. سپس گل‌های درخشان گیاه قاصدک شکوفا خواهند شد.

فعالیت چرخه زندگی قاصدک

رنگ سرهای گل به رنگ نارنجی یا زرد است. گل‌ها در روز باز و در شب بسته می‌شوند. دانه‌ها شروع به رشد خواهند کرد و در طول دوره یک هفته‌ای، گل به یک سر دانه تغییر می‌کند. سر دانه به شکل یک توپ پف کرده سفید از دانه‌ها است.

در آموزک بخوانید: فعالیت چرخه زندگی پروانه

باد دانه‌ها را در محیط پخش می‌کند هر دانه در صورتی که در خاک و شرایط مناسب قرار گیرد می تواند تبدیل به یک گیاه قاصدک شود.

فعالیت چرخه زندگی قاصدک

دیگر تصاویر
پرسش و پاسخ

چرخه زندگی قاصدک چند مرحله دارد؟
چرخه زندگی قاصدک چهار مرحله دارد: 1. سر دانه 2. دانه 3. گیاه جوان 4. گیاه بالغ. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چرخه زندگی قاصدک می‌توانید مقاله را مطالعه کنید.

آموزش چرخه زندگی قاصدک به کودکان (پیش دبستان، مقطع ابتدایی)
فعالیت‌های ساده‌ای برای آموزش چرخه زندگی قاصدک در این مقاله در نظر گرفته‌ایم. می‌توانید با مطالعه این فعالیت‌های ساده، کودکان خود را علاقه‌مند به محیط‌زیست کنید.

مکان رشد قاصدک‌ها کجاست؟
قاصدک‌ها گیاهانی خودرو هستند که در مزرعه‌ها، دشت‌ها، کنار جاده‌ها و ... می‌روید. در برخی از مزارع به عنوان علف هرز شناخته می‌شود. 

قاصدک گیاهی خوراکی است!
جالب است بدانید گیاه قاصدک تمام بخش‌هایش خوراکی است! در چین به عنوان دارو استفاده می‌کنند.

آیا قاصدک باعث آلرژی می‌شود؟
مراقب کودکان خود باشید! قاصدک‌ها باعث آلرژی می‌شود.
Submitted by editor69 on چ., 11/23/2022 - 11:22