چه بایدها و نبایدهایی را در اتاق کودک رعایت کنیم؟

سقف اتاق کودک را تزیین کنید

نوزادان بیشتر وقت خود را رو به پشت می‌گذرانند. پس چرا برای کوچولوی خود چیزی در نظر نگیرید که به آن نگاه کند؟ برای سقف از رنگی آرامش‌بخش استفاده کنید و همچنین با نقاشی دیواری یا عکس برگردان اتاق کودک خود را زیبا کنید.

دوستدار محیط زیست باشید

اگر طراحی داخلی اتاق کودک شما سازگار با محیط زیست باشد نه تنها برای کره زمین بلکه برای کودک نیز مفید است!

محصولاتی که ما روزانه استفاده می‌کنیم پر از مواد شیمیایی نامطبوع (بد) هستند. این مواد شیمیایی که به ترکیبات آلی فرار معروفند به آرامی در هوا پخش شده و سلامتی کودک شما را به خطر می‌اندازند.

جایگاهی برای وسایل بهداشتی در نظر بگیرید

روی میز تعویض پوشک نوزاد یک سینی تعبیه کنید و در آن ژل آنتی باکتریال و دستمال کاغذی حوله‌ای قرار دهید. روزی یکبار سطوح حساس را با آنها ضدعفونی کنید.

همچنین باید برای پوشک و لباس‌های کثیف فکری کنید مانند تهیه سطل پوشک آنتی باکتریال و سبد رخت چرک.

پنکه سقفی نصب کنید

جلوگیری از سندروم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) به آسانی آب خوردن است. مطالعه‌ای در سال 2008 نشان داد نوزادانی که زیر پنکه سقفی می‌خوابند خطر سندروم مرگ ناگهانی تا 75 درصد کاهش می‌یابد.

از پنجره غافل نشوید

پوشاندن پنجره با پرده فقط برای زیبایی نیست بلکه جز نکات ایمنی نیز به حساب می‌آید. برای اتاق کودک حتما پرده‌های ضخیم یا پرده شید نصب کنید. این پرده‌ها به کودک کمک می‌کند بیشتر و راحت‌تر بخوابد. همچنین از بیش از حد گرم شدن اتاق در روز جلوگیری می‌کنند که خود به طور چشمگیری باعث کاهش خطر سندروم مرگ ناگهانی نوزاد می‌شود.

از روشنایی شدید بپرهیزید

برای هر چراغ روشنایی دیمر ( دیمر وسیله‌ای است که از آن جهت کم و زیاد کردن نور چراغ‌ها استفاده می‌شود) نصب کنید به خصوص برای آنهایی که بالای تخت نوزاد قرار گرفته‌اند. همچنین خرید یک آباژور کوچک برای مواقع خواندن داستان ایده خوبی است.

چراغ شب‌خواب فراموش نشود

چراغ‌های شب‌خواب به خصوص هنگام شیر دادن‌های شبانه ایمنی و راحتی شما را فراهم می‌کنند.

منتظر نمانید، خانه را ایمن کنید

قبل از اینکه کودکتان راه بیفتد به فکر مناطق خطرناک خانه باشید. برای پریزهای برق درپوش تهیه کنید و سیم‌ها را جمع کنید. هرگونه اثاثیه‌ای که ممکن است تهدید کننده باشد را مهار کنید. فرش‌ها را برای جلوگیری از لیز خوردن با ترمز فرش ایمن کنید. همچنین باید مراقب خطرات احتمالی خفگی باشید و تمام داروها، پمادها و ... را از دسترس کودک خارج کنید.

کالاهای ضروری را آماده داشته باشید

پوشک، دستمال مرطوب، لوسیون و پمادها را قبل از  ورود نوزاد خریداری کرده و گوشه‌ای بگذارید. مطمئن باشید به همه وسایل ضروری دسترسی دارید تا مجبور نشوید برای برداشتن آنها نوزاد را تنها بگذارید.

نویسنده
Submitted by editor74 on ی., 08/22/2021 - 08:21