معرفی بازی فکری پایاپای

بازی فکری-گروهی پایاپای برای کودکان بزرگ‌تر از 7 سال و بزرگسالان طراحی شده و میان سه تا 8 نفر اجرایی است.

ابزارهای بازی شامل 72 کارت تصویر (کالاهایی مثل، فرش، طلا، پسته، نیشکر و شبیه این‌ها)، یک زنگ، دو کارت ویژه، دفترچه قوانین بازی است که همه در یک کیسهٔ پارچه‌ای قرار دارند.

بازی فکری پایاپای

نحوهٔ بازی: در ابتدا بازیکنان با توافق یک سقف امتیاز تعیین می‌کنند تا هر کس به آن رسید، برنده اعلام شود. به هر بازیکن، 9 کارت داده می‌شود. بازیکن‌ها کارت‌های در دستشان را مرتب می‌کنند و اگر کارت‌های تصویری مثل هم دارند، آن‌ها را پشت سر هم قرار می‌دهند.

بازی شروع می‌شود. هر بازیکن، حداقل یکی و حداکثر 4 کارت در دستش را جدا می‌کند و بدون آنکه تصویر را نشان بدهد، تعداد آن را بلندبلند می‌گوید. این‌کار را این‌قدر ادامه می‌دهد که یکی از بازیکن‌ها حاضر شود همان تعداد کارت را با او معامله کند. هر بازیکنی که زودتر از بقیه بتواند 9 کارت تصویرش را به یک شکل جور کند، زنگ بازی را به صدا در می‌آورد. به این ترتیب اولین دور تمام می‌شود و بازیکن‌ها دیگر نمی‌توانند کارتی را معامله کنند.

بازیکنی که کارت‌های تصویرش را یک‌جور کرده، به میزان امتیاز بالای کارت تصویرش، امتیاز کسب می‌کند. دور بعدی با بر زدن و تقسیم دوبارهٔ کارت‌ها شروع می‌شود و بازی تا جایی که یکی از بازیکن‌ها به سقف امتیازها برسد، ادامه پیدا می‌کند.

بازی پایاپای به روش دیگری نیز اجرا می‌شود که در آن دو کارت ویژه هم استفاده می‌شوند.

بازی فکری پایاپای به تقویت مهارت‌هایی چون تعامل اجتماعی، تمرکز و دقت کمک می‌کند.

دیگر تصاویر
نویسنده
Submitted by editor74 on چ., 11/04/2020 - 11:26