معرفی بازی «معمای جنگل»

«معمای جنگل» نوعی بازی فکری تصویری تک‌نفره برای سرگرم‌کردن رده‌ی سنی 5 تا 10 سال است.

بازی با استفاده از یک صفحه‌ی پلاستیکی سخت، 4 قطعه پازل پلاستیکی سخت و یک کتابچه‌ی معما انجام می‌شود. صفحه‌ی مربعی‌شکل بازی به چهار قسمت مساوی تقسیم شده است و در هر قسمت پنج حیوان یعنی فیل، شیر، آهو، گوره‌خر و کرگدن با چینش و تعداد متفاوت قرار گرفته‌اند.

 

معرفی بازی «معمای جنگل»

 

کتابچه‌ی 48 معما دارد و معماها در چهار سطح طراحی شده‌اند: شروع، مبتدی، ماهر و استاد؛ و از سطح آسان به دشوار و پیچیده پیش می‌روند. در هر صفحه‌ی کتابچه تعدادی حیوان مشخص شده است. بازیکن باید هر قطعه پازل را به نحوی در بخش‌های متفاوت صفحه‌ی بازی قرار دهد که در نهایت همان تعداد حیوان مربوط به معما معلوم باشند.

برای مثال در صفحه‌ی اول کتابچه، تصویر 5 فیل دیده می‌شود. بنابراین 4 قطعه‌ی پازل در 4 بخش صفحه‌ی بازی باید به شکلی قرار بگیرند که فقط تصویر 5 فیل پیدا باشد.

در انتهای دفترچه پاسخ تصویری معماها آورده شده است.

بازی معمای جنگل به کودک می‌آموزد که ذهنش را آماده‌ی چالش کند، با دقت و تمرکز تصاویر را مشاهده کند و برای حل مسئله وقت بگذارد. در واقع باید با به‌کارگیری قوه‌ی منطق و استدلالش پازل‌ها را انتخاب کند و حرکت دهد و با امتحان جای مناسبش را پیدا کند. بنابراین این بازی در تقویت مهارت تفکر انتقادی(به معنی استدلالی) کودک نقش موثری دارد.

منبع بازی «معمای جنگل» بازی safari hide and seek متعلق به شرکت smart game است.

گردآوری و تالیف: شیما حسینی

دیگر تصاویر
Submitted by editor74 on جمعه, 05/08/2020 - 19:45