معرفی بازی «دکتر اکتشاف»

بازی فکری- گروهی «دکتر اکتشاف» برای رده‌ی سنی 6 تا بزرگ‌تر از 10 سال طراحی شده است.

داستان بازی از این قرار است که یک پزشک آزمایشگاهی می‌خواهد آزمایش‌های خطرناکی انجام دهد و برای این کار به دستیار نیاز دارد. بنابراین بازیکن‌ها نقش دستیار «دکتر اکتشاف» را دارند و با ابزاری شامل دوازده توپ کوچک در سه رنگ متفاوت و شش لوله آزمایش پلاستیکی به علاوه‌ی 36 کارت الگوی مقوایی این کار را انجام می‌دهند.

 

معرفی بازی «دکتر اکتشاف»

ابتدا سه لوله‌ی آزمایش که هر کدام حاوی دو توپ همرنگ‌اند در اختیار هر بازیکن قرار می‌گیرد. بازیکنی کارت‌های الگو را بر می‌زند و پشت‌و‌رو روی میز یا زمین می‌گذارد و دیگری کارتی را برمی‌دارد و برمی‌گرداند. سپس هر دو باید تلاش کنند در کوتاه‌ترین زمان ممکن توپ‌های رنگی داخل لوله‌های آزمایش را جابه‌جا کنند و به شکل الگوی روی کارت در بیاورند. هر کس سریع‌تر موفق شود، کارت الگوی این مرحله را برمی‌دارد و امتیازش را به دست می‌آورد.

قاعده‌ی بازی این است که هنگام جابه‌جایی توپ‌ها دست نباید دخالتی داشته باشد و توپ‌ها نباید روی زمین بیفتند؛ چون به هر حال نمادی از مواد خطرناک آزمایشگاهی‌اند.

بازی «دکتر اکتشاف» بازیکن‌ها را به هیجان در می‌آورد و مهارت‌هایی چون هوش دیداری-فضایی، سرعت عمل، قدرت دست‌ورزی، هماهنگی چشم و دست و تمرکز را به کار می‌گیرد و موجب تقویت آنها می‌شود.

 

دیگر تصاویر
Submitted by editor74 on چ., 05/06/2020 - 22:14