بازی ماز برای تقویت هوش و تمرکز کودکان

«ماز» یک بازی مناسب برای سرگرمی در خانه است. این بازی را هم روی کاغذ و هم در اندازه‌ی بزرگ و روی زمین می‌توانید انجام دهید.

با جست‌وجو در اینترنت، نقشه یک ماز را دریافت کنید، یا خودتان روی کاغذ ترسیم کنید. نخست از طرح‌های ساده آغاز کنید و اندک‌اندک پیچیدگی آن را افزایش دهید.

بازی ماز

طرح ماز را به کمک نوارچسب رنگی، بر روی سطح تمیز و ضدعفونی شده‌ی کف اتاق می‌توانید انجام دهید. از کودک‌تان بخواهید عروسکش را روی مسیر پیش ببرد و به خروجی برساند.

بازی ماز در خانه

همچنین کودک با ریختن خرده‌های کاغذی، چیدن مدادرنگی، اسباب‌بازی و... مسیر ورود به خروج ماز را می‌تواند مشخص کند.

پس از بلندخوانی یک کتاب داستان، ماز بازی جالبی می‌تواند باشد. کودک پس از شنیدن داستان، رخدادهای داستان را می‌تواند به کمک شما نقاشی کند. شما نقاشی‌ها را به ترتیب روند داستان، در مسیر ماز بگذارید و از کودک‌تان بخواهید به هر تصویر که می‌رسد، آن را شرح دهد.

بیشتر بدانید: معرفی شخصیت المر

پس از بلندخوانی کتاب «دوستان المر»، از تصویر مازی که برای المر فراهم شده است، برای بازی می‌توانید بهره ببرید و «المر» را به دوستانش برسانید.

بازی ماز با شخصیت المر

بازی ماز یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌هایی است که می‌توانید با کودک خود در خانه انجام دهید. این بازی مهارت‌های متفاوتی را در کودک شما تقویت می‌کند. این مهارت‌ها عبارتند از:

  • تقویت مهارت‌های دیداری
  • تقویت اعتماد به نفس
  • تقویت مهارت‌های شناختی
  • هماهنگی چشم و دست
  • تقویت حل مسئله
  • افزایش صبر و پشتکار
دیگر تصاویر
پرسش و پاسخ

بازی ماز چه مهارت‌هایی را در کودک پرورش می‌دهد؟
 کودکان با انجام بازی ماز می‌توانند مهارت‌های دیداری، مهارت‌های عاطفی، مهارت حل مسئله و هماهنگی چشم و دست را یاد بگیرند. حتی این بازی برای تقویت هوش و تمرکز نیز بسیار مفید است.

آیا می‌توانیم در خانه بازی ماز را بسازیم؟
یکی از سرگرمی‌هایی که در خانه می‌توانید با کودک خود انجام دهید بازی ماز است. با ساده‌ترین وسایل می‌توانید نقشه ماز را بسازید و بازی کنید.

آموزش ساخت بازی ماز برای کودکان پیش‌دبستانی
آموزک در این مقاله نقشه‌های ساده و ویدیو آموزشی ساخت بازی ماز را قرار داده است که شما بتوانید راحت‌تر این بازی را در خانه بسازید و انجام دهید.
Submitted by Anonymous (تایید نشده) on س., 03/24/2020 - 10:51