فهرست ۱۰ اسباب بازی ساده و کاربردی برای کودکان

در این مطلب به شما ۱۰ اسباب بازی ساده و کاربردی را معرفی می‌کنیم که در دسترس هستند و برای تهیه آن‌ها لازم نیست خیلی هزینه کنید. بنابراین لطفا پس از خواندن این مطلب، فکر اسباب‌بازی‌های گران‌قیمت برای پرورش خلاقیت کودکانتان را برای همیشه از سرتان بیرون کنید.

۱۰ اسباب بازی ساده و کاربردی‌ برای کودکان

شماره ۱: جعبه یا کارتن مقوایی

شماره یک فهرست ما جعبه یا کارتن مقوایی است.

اسباب‌بازی‌ای که در همه خانه‌ها پیدا می‌شود و به جنبه‌های مختلف رشد کودکان همچون رشد تخیل، مهارت‌های حرکتی و تفکر و همچنین رشد  خلاقیت آن‌ها کمک می‌کند.

بچه‌ها می‌توانند از جعبه مقوایی برای پنهان شدن در بازی قایم‌باشک استفاده کنند. کارتن‌های مقوایی با کمی خلاقیت می‌تواند یک ماشین کوچک، یک اتاق خواب مخصوص عروسک‌ها، یک پارکینگ کوچولو برای پارک کردن ماشین‌ها، یک خانه کوچک یا حتی یک صندلی جمع‌وجور برای کودکان شوند.

از کودکی به بچه‌ها استفاده دوباره از لوازم دورریختنی و بازی با ابزار ساده را یاد بدهید و با این کار هم به پرورش خلاقیت و هم فراگیری الگوی درست مصرف در آن‌ها کمک کنید.

در ادامه چند تا از ساده‌ترین اسباب‌بازی‌های خلاقانه با استفاده از جعبه مقوایی را نشانتان خواهیم داد.

شماره ۲: بادکنک

دومین اسباب بازی ساده برای کودکان بادکنک است.

اصلا هم لازم نیست بادکنک‌ها حتما هلیومی باشد. حتی بادکنک‌های ساده هم اسباب‌بازی‌‌ای است که می‌تواند ساعت‌ها از راه بازی‌های مختلف کودک شما را سرگرم کند. می‌توانید بادکنک را به پای نوزاد ببندید تا با تکان دادن پایش، بادکنک نیز تکان بخورد و او را دقایق طولانی سرگرم کند.

بادکنک سبک است و چون آهسته‌تر از توپ حرکت می‌کند، بازی با آن برای کودکان در سنین پایین خطری نخواهد داشت. بنابراین بچه‌ها می‌توانند آن را شوت کنند، بگیرند و پرتاب کنند.

در ادامه چند تا از ساده‌ترین بازی‌های خلاقانه با بادکنک را نشانتان خواهیم داد.

شماره ۳: آب‌بازی

سومین اسباب بازی ساده برای کودکان آب است.

لطفا خونسرد باشید و اصلا هم فکر نکنید که قرار است یک عالمه آب مصرف کنید. آب یک اسباب بازی ساده است که صدالبته حداقل مقدار کمی از آن در دسترس هر کسی هم وجود دارد.

کمی آب در اختیار کودکتان قرار دهید و ببینید که چه بازی‌های خلاقانه و هیجان‌انگیزی می‌تواند با آن بکند. کودک می‌تواند آب را بپاشد، از ظرفی به ظرف دیگر بریزد، مفاهیمی مانند سرد و گرم را بیاموزد و حتی با آن نقاشی کند.

بازی با آب همچنین مهارت‌های حسی کودک را نیز تقویت می‌کند.

تازه آب خیلی هم اسباب‌بازی سالم و بی‌خطری هم هست.

از کودکی به فرزندتان بازی با ابزار ساده و خلاقیت در استفاده از لوازم مختلف را آموزش دهید.

امروز در ادامه چند تا از ساده‌ترین بازی‌ها را با آب نشانتان خواهیم داد.

شماره ۴: سنگ

چهارمین اسباب بازی ساده برای کودکان سنگ است.

می‌بینید؟ سنگ فقط سنگ نیست! سنگ اسباب‌بازی هم هست! پس ایندفعه سنگ‌ها را شوت نکنید؛ بیاورید بچه بازی کند!

برای بچه‌ها سنگ‌های ریز و درشت تهیه کنید و خوب بشویید تا غبار روی آن پاک شود. البته توجه داشته باشید برای بچه‌های کوچک‌تر آنقدر سنگ‌ها ریز نباشد که هوس کنند قورتش بدهند!

باور کنید اسباب‌بازی‌های ساده قابلیت‌های بی‌انتهایی برای بازی کردن و شکوفایی خلاقیت هم شما و هم کودکتان در هر سنی دارد. بنابراین همش فکر نکنید که باید برای تقویت مهارت‌های کودکتان، پولتان را به اسباب‌بازی‌های گران‌قیمت بدهید!

در ادامه چند تا از ساده‌ترین بازیهایخلاق را با سنگ بهتان معرفی خواهیم کرد.

شماره ۵: پارچه

پنجمین اسباب بازی ساده برای کودکان پارچه و خرده‌پارچه است.

با پارچه و خرده‌پارچه می‌توانید بازی‌های خلاق بسیاری برای کودکتان فراهم کنید که هم به پرورش خلاقیت و هم رشد مهارت‌های او کمک کنید.

باور کنید اسباب‌بازی‌های ساده قابلیت‌های بی‌انتهایی برای بازی کردن و شکوفایی خلاقیت هم شما و هم کودکتان در هر سنی دارد. بنابراین همش فکر نکنید که باید برای تقویت مهارتهای کودکتان، پولتان را به اسباب‌بازی‌های گران‌قیمت بدهید!

در ادامه چند تا از ساده‌ترین بازی‌های خلاقانه را با پارچه بهتان معرفی خواهیم کرد.

شماره ۶: چوب

ششمین اسباب بازی ساده برای کودکان چوب است.

زیر همه درخت‌ها، خرده‌چوب وجود دارد. با این خرده‌چوب‌ها می‌توانید بازی های خلاق بسیاری برای کودکتان درست کنید.

همین اسباب بازی های ساده است که قابلیت‌های بی‌انتهایی برای بازی کردن و شکوفایی خلاقیت کودکتان را در هر سنی دارد. بنابراین همش فکر نکنید که باید برای تقویت مهارت های کودکتان، پولتان را به اسباب‌بازی‌های گران‌قیمت بدهید.

شماره ۷: شن

هفتمین اسباب بازی ساده برای کودکان شن است.

بچه ها دوست دارند تا با طبیعت درتماس باشند. آنها تنها زمانی می‌توانند طبیعت را به خوبی درک و شناسایی کنند که خودشان آن را تجربه کنند. یکی از این عناصر مورد علاقه آنها شن است.

شماره ۸: لگو

هشتمین اسباب بازی ساده برای کودکان می‌تواند لگو یا همان قطعات خانه سازی یا حتی لیوان پلاستیکی و آبکش باشد.

بهترین نوع قطعات خانه‌سازی یا لگو، قطعات چوبی است. ولی اگر جنس چوبی قطعات را نداشتید، کودکتان می‌تواند با چیدن جعبه کفش، سبد و آبکش، فنجان‌های پلاستیکی یا قوطی بازمانده از پنیر و ... یک اثر هنری خلق کند.

شماره ۹: نایلون حباب دار

خلاقیت در نقاشی با نایلون حباب‌دار

نهمین اسباب بازی ساده برای کودکان نایلون حباب‌دار است از همین‌هایی که برای اسباب‌کشی به کار میاد!

با نایلون حباب‌دار برای آن‌ها خیابان و جایی برای تردد ماشین‌هایشان در خانه درست کنید.

شماره ۱۰: پازل

دهمین اسباب بازی ساده برای کودکان پازل است.

پازل‌ها انواع مختلفی دارند. نوع پازلی که انتخاب می‌کنید کاملا بستگی به سن کودک شما دارد.

پازل‌ها از ساده‌ترین اسباب‌بازی‌هایی هستند که هم به رشد مهارت‌های فیزیکی مانند هماهنگی چشم و دست و مهارت‌های حرکتی درشت کودکان کمک می‌کنند و هم مهارت‌های شناختی کودکان همچون مهارت حل مسئله و شناخت پیرامون و مهارت‌های احساسی آنان مانند صبر و شکیبایی را تقویت می‌کنند.

نخ بازی با کودکان

Submitted by Anonymous (تایید نشده) on چ., 04/18/2018 - 09:56