خیابانی امن برای بازی کودکان

طرحی جدید در یکی از محله‌های شهر سیاتل آمریکا برای تشویق کودکان به بازی در خیابان به تازگی سر و صدای زیادی به پا کرده است.

این طرح که به نام «خیابان‌های بازی» مشهور شده است از اهالی محله می‌خواهد یک روز در هفته از راندن ماشین‌های خود در خیابان‌های محله دست بکشند. اهالی محله پس از کسب مجوزهای لازم از مقامات محلی، در این روز تابلوهایی را در ابتدا و انتهای خیابان قرار می‌دهند و پس از آن خیابان امن و آماده است تا کودکان در آن بازی کنند.

خیابان بازی

کودکان از این طرح استقبال زیادی کرده‌اند، چون برای آن‌ها فرصتی را فراهم می‌کند تا در خیابان با دوستان خود گرد آمده و دسته‌جمعی روزی شاد و پر از بازی را تجربه کنند. با نبود ترس از ماشین‌های عبوری، کودکان به راحتی می‌توانند در خیابان با اسکوتر خود از این سو به آن سو بروند، بسکتبال بازی کنند، با تفنگ‌های آب‌پاش به دنبال یکدیگر بدوند، دوچرخه سواری یاد بگیرند و یا حتی فرصت پیدا کنند با دوستان خود در خیابان حرف بزنند. مجموعه‌ی این فعالیت‌ها برای کودکان بهار و تابستانی لذت‌بخش ساخته است.

والدین کودکان نیز بازخوردهای مثبتی به اجرای این طرح داده‌اند. به نظر آن‌ها با اجرای طرح «خیابان‌های بازی» کودکان فرصت یافته‌اند زمان خود را به خوبی بگذرانند و کودکی کنند. به گفته‌ی آنان اجرای این طرح، حتی بر میزان ترافیک و نوع رانندگی رانندگانی که معمولا به شیوه‌ای خطرناک در خیابان‌های محله می‌رانده‌اند هم تاثیر مثبت داشته است.

برگردان: صفورا زواران حسینی

دیگر تصاویر
Submitted by Anonymous (تایید نشده) on ش., 09/24/2016 - 14:03