مرکز آموزش کودکان دهکده Teton

این برنامه آموزش محور بازتاب شعار طراحی D.W. Arthur است که کودکان می‌بایست از طریق تجربه محیط اطرافشان بیاموزند. با همکاری دفتر معماری D.W. Arthur و همکاران که اهل بوستون و متخصص در زمینه طراحی برای مراکز مراقبت از کودکان می‌باشند، تیم ما امکانات فراوانی برای آموزش و ایجاد شور و هیجان در کودکان از طریق طراحی فراهم کرده است.

در این پروژه اهداف سه گانه زیر مد نظر بوده است:

  • مرکز نگهداری از کودکان می‌بایست در هماهنگی کامل با همسایگان و مراتع اطراف در بستر طراحی قرار گیرد. حداقل استاندارد LEED یعنی امتیاز نقره‌ای را دریافت کند. و در نهایت فضای پر شور و نشاطی برای کودکان فراهم کند.
  • این برنامه آموزش محور بازتاب شعار طراحی D.W. Arthur است که کودکان می‌بایست از طریق تجربه محیط اطرافشان بیاموزند.
  • کانسپت فضای خانوادگی (family-room) متشکل از دیوارهایی با قوس‌های ملایم راهرو اصلی را تعریف می‌کند که در آن کودکان از سنین مختلف می‌توانند با یکدیگر آزادانه تعامل داشته باشند. این فضا به اتاق‌های خصوصی که نیازها و سنین خاصی را پوشش می‌دهد منتهی می‌شود.

طراحی داخلی برای کودکان در بیون بنا بوسیله فضاهای بازی بزرگ شیشه‌ای و پنجره‌های سقفی که نور طبیعی فراوانی را دریافت می‌کند نمود پیدا کرده است. بام نیز مکانی برای بازی در فضای آزاد محسوب می‌شود. در استفاده از نقوش، نمادهایی چون ابزار انباشت یونجه، مراتع قدیمی و حصارهایی با چوب‌های باریک افقی الهام بخش بوده است.۱۲۰۰۰ فوت مربع مساحت به صورت هوشمندانه‌ای به حجم‌های کوچکتر شکسته و تقسیم شده‌اند که هرکدام یاد آور یکی از این نمادهای متفاوت هستند. همچنان که دیواری شبیه به ابزار برداشت علوفه در روی راه پله قمت زیادی از نمای جنوبی را اشغال کرده است، با دیوار افقی مجاور خود که چشم را در امتداد سازه حرکت می‌دهد همگراست.

این بنا نه تنها با محیط مسکونی مجاور خود بلکه با محیط طبیعی نیز همساز است. به طوریکه حداقل ۵۰% از انرژی آن از سیستم زمین گرمایی موجود در سایت دریافت می‌شود. آب باران نیز از طریق بام‌های سبز کنترل می‌گردد و یک سیستم کامپیتری کارامد نور طبیعی و مصنوعی را کنترل می‌کند. بدین ترتیب این پروژه فراتر از هدف طراحی موفق به دریافت امتیاز طلایی LEED شده است.

مرکز آموزش کودکان دهکده Teton

مرکز آموزش کودکان دهکده Teton

مرکز آموزش کودکان دهکده Teton

مرکز آموزش کودکان دهکده Teton

معماران: Ward+Blake Architects, withD.W. Arthur Associates Architecture, Inc.

محل احداث بنا: Jackson, Wyoming, United States

مساحت: ۱۲۰۰۰ فوت مربع

سال: ۲۰۱۱

عکاسان: Roger Wade Studios

مهندسان سازه: Pillar Structural Engineer

مهندسان مکانیک، برق و لوله کشی: BeaudinGanze Consulting Engineers

مهندس عمران: Jorgensen Associates

معمار منظر: Hershberger Design

پیمانکار کل: Headwaters Construction Company

مالک: Teton County, Wyoming

دیگر تصاویر
Submitted by Anonymous (تایید نشده) on د., 08/22/2016 - 16:11