مدرسه آزاد APAP

سه مکان متفاوت و به هم پیوسته، سکانس‌هایی از تجربیات فضایی متفاوت را درون این مدسه آزاد پدید می‌آورند.

سازه‌ای همانند یک کانتینر حمل و نقل توسط دفتر طراحی و معماری LOT-EK به عنوان فضای بازی برای این مدرسه آزاد انتخاب شد و در امتداد کناره رودخانه قرارگرفته تا فضای تفریحی جلوی رودخانه را فعال کند و به کاربران به عنوان بازدیدکننده، تماشاگر و بازیگر در این برنامه عمومی هنری شرکت دهد.

۶ کانتینر حمل و نقل به صورت مایل با زاویه ۴۵ درجه قرار گرفته‌اند و با الگوی استخوان ماهی ترکیب شده و حجمی پیکان مانند پدید آورده‌اند که در ارتفاع سه متری بر روی فضای اطراف معلق شده است. این سازه به صورت استراتژیک بر روی مسیر پیاده پارک Hakwoon و در لبه منتهی به river bank قرار گرفته و این فضا را به یک مکان کانونی برای اجتماع، استراحت و تماشا بدل کرده است.

در طبقه هم کف، این سازه کانتینر مانند تبدیل به آمفی تئاتر عمومی شده است که از توپوگرافی شیبدار موجود بهره می‌برد، بخش پایینی آمفی تئاتر چشم اندازی را در طول لبه رودخانه پدید می‌آورد که در بخش بالایی که به بالاترین سطح می‌رسد با فضای باز اصلی در این سازه پیوند می‌خورد و آن را به محلی برای اجرا تبدیل می‌کند. این فضاهای عمومی گردهم آیی ها و اجتماعات را در خود شکل می‌دهد. یک کانتینر مستقیماً به مسیر پیاده وصل شده و دسترسی به طبقات بالا را فراهم می‌کند.

در طبقه دوم و بیرون از کانتینرهای معلق، فضای داخلی شامل یک فضای چند منظوره بزرگ و باز که به عنوان فضای نمایشگاهی و اتاق جلسات و اجتماعات عمل می‌کند. همچنین دو استودیو برای هنرمندان مقیم وجود دارد. دو دیوار در طول محور شمالی غربی و در تماشایی‌ترین نقطه سازه معلق، به صورت صلب قرار دارند و تنها با تعدادی روزنه سوراخ شده‌اند. فریم‌های لوله‌ای، مناظر متفاوتی از چشم انداز اطراف را با تمرکز بر جاذبه‌های شهری و طبیعی مجاور قاب می‌گیرند که برای کودکان و بزرگسالان در ارتفاعات متفاوتی تعبیع شده است. کناره‌هایی پایینی کانتینرها کاملاً شیشه هستند تا نور طبیعی و تهویه متقابل و دید به سمت پارک را فراهم کنند. پله‌ای که درون کانتینر قرار داده شده است مستقیماً به سمت طبقه بالای سازه می‌رود.

فضای عرشه مانند در طبقه سوم به سمت رودخانه کشیده شده است. یاد آور یک تخته شیرجه است. عرشه بام نما شگفت انگیزی از موقعیت معلق خود را نشان می‌دهد در حالیکه نیمکت‌های طولانی فضایی را برای تعاملات اجتماعی پدید می‌آورند. رفتار گرافیکی قوی سازه جدید مدرسه آزاد APAP۲۰۱۰ به عنوان یک نقطه عطف درون بافت شهری Anyang نمایان می‌شود.

دیگر تصاویر
Submitted by Anonymous (تایید نشده) on چ., 09/07/2016 - 15:43